به گزارش پارس نیوز، 

خوردن سیر به صورت ناشتا دارای خواص بسیاری در درمان بیماری های قلبی و عروقی، مشکلات گوارشی، تنظیم فشار خون و .... دارد. در این مقاله به بررسی خواص خوردن سیر به صورت ناشتا می پردازیم.

 

سیر خام ناشتا مثل یک آنتی بیوتیک قوی عمل می‌کند

بسیاری از مطالعات انجام‌شده بر روی خواص سیر نشان می‌دهند که خوردن آن با معده‌ی خالی سبب می‌شود که به صورت یک آنتی‌بیوتیک طبیعی بسیار قدرتمند عمل کند. این تاثیر بسیار بیش‌تر است زمانی که سیر را قبل از صبحانه بخورید زیرا باکتری در معرض آن قرار می‌گیرد و نمی‌تواند از خود دفاع کند و در برابر قدرتش از پای درمی‌آید.

 

سیر خام ناشتا بسیاری از مشکلات معده رااز بین می‌برد

در عین حال، مصرف سیر یک روش موثر برای از بین بردن بسیاری از مشکلات معده است: هضم و اشتها را تحریک می‌کند. به کنترل استرس کمک می‌کند، و همین مانع از ترشح اسید معده می‌شود که معمولا هنگامی که عصبی می‌شوید رخ می‌دهد.

سیر در بسیاری از نقاط جهان به خاطر مزایای مختلفی که دارد شناخته‌شده است. به همین دلیل است که سال‌ها پیش لقب غذای شفابخش به آن تعلق گرفت.

 

سیر خام ناشتا برای درمان سل عالی است

برای درمان سل، سیر باید به این روش مصرف شود: یک بوته‌ی کامل سیر را در یک روز بخورید. آن را به چند بخش تقسیم کنید که هر کدام را می‌توانید به هر صورتی که می‌خواهید، مصرف کنید. بهتر است سیر را به صورت خام مصرف کنید یا آن را روی اجاق کمی طلایی کنید. شما همچنین می‌توانید یک سس را با زرده‌ی تخم­ مرغ و روغن آماده کنید. در این مورد، باید دقت کنید که مایع نجوشد، زیرا در غیر این صورت بسیاری از خواص دارویی سیر را از دست می‌دهید.

 

دوران بارداری

خوردن سیر خام ناشتا در دوران بارداری به دلیل مقادیر بالای اسید فولیک از نقص سیستم عصبی در جنین پیشگیری می کند.

سیر خام ناشتا خواص ضد التهابی و ضد عفونی قوی دارد و زنان باردار را در برابر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا  محافظت می کند.

مصرف سیر خام صبح ناشتا به کاهش فشار خون بالا در زنان باردار کمک می کند.

 

درمان ریزش مو

مصرف سیر خام صبح ناشتا باعث بهبود گردش خون در بدن و پوست سر می شود و همین می تواند باعث تقویت فولیکول های مو شده و از ریزش مو جلوگیری کند.

 

درمان آکنه و جوش صورت

خوردن یک حبه سیر خام صبح ناشتا به دلیل مقادیر بالای آلیسین که خواص ضد باکتری و ضد التهابی دارد با پاکسازی کبد و بدن به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

 

خواص معجون سیر خام ناشتا با عسل

قلب

ترکیبات گوگردی موجود در سیر هنگامی که با عسل ترکیب شوند به بهبود جریان خون کمک کرده و با تقویت رگ های خونی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و حمله قلبی مفید هستند.

 

فشار خون

اگر هر روز معجون سیر خام با عسل را ناشتا بخورید، فشار خون بالا را درمان می کند.

 

کلسترول خون

آلیسین موجود در سیر و عسل باعث کاهش کلسترول بالای خون می شود، همچنین این معجون به کاهش تری گلیسیرید بالای خون هم کمک می کند.

 

درمان روماتیسم، واریس و آرتروز

مطالعات نشان داده که سیر خام با عسل دارای خواص ضد التهابی بوده و به عنوان یک درمان طبیعی برای آرتروز، روماتیسم و واریس عمل می کند.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

خواص ضد میکروبی و ضد قارچی سیر تازه با عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید می باشد و از ابتلا به بیماری های ویروسی، باکتریایی و هر نوع عفونت دیگر پیشگیری می کند.

 

درمان سرماخوردگی و سرفه

معجون سیر خام با عسل با تحریک تولید آنتی بادی ها در بدن به درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا می می کند، همچنین گفته می شود که برای درمان سرفه هیچ ماده ای مفید تر از شربت سیر خام با عسل نیست