به گزارش پارس نیوز، 

آلزایمر بیماری‎ای است که عمدتا افراد مسن را هدف قرار می‎دهد. در نتیجه وقتی فردی به سن بالا می‌رسد آمادگی آن را دارد و اطرافیانش به خوبی آن را متوجه می‎شوند. اما زمانی که افرادی با سن کمتر در خطر ابتلا به آلزایمر باشند، کسی نمی‎تواند آن را تشخیص دهد. به همین دلیل در این مطلب سعی می‌کنیم به نشانه‎هایی از این بیماری اشاره کنیم:

فراموشی

تا حد معمولی این که هر فردی چیزی را فراموش کند طبیعی است. اما اگر فردی برای به یاد آوردن حتی بحث‌های مهم و بزرگ نیاز به فکر کردن زیاد دارد و آخر هم موفق نمی‎شود باید نگران بود.

مدیریت

بسیاری از افراد در زندگی مدیریتی قوی دارند، حداقل اگر این طور نیست می‎دانند چقدر پول دارند. اما وقتی افراد فراموش می‌کنند که چه میزان دارایی دارند باید به پزشک مراجعه کنند تا دچار آلزایمر نشوند.

رانندگی

این که فکر کسی مشغول باشد و هنگام رانندگی خیابان یا راهی را گم کرده یا فراموش کند که داخل آن بپیچد طبیعی است، اما این که برای به یاد آوردن آدرس‎هایی که بارها به آن رفته دچار مشکل شود بیشتر نگران کننده است.

برنامه‎ریزی

افرادی که در آستانه ابتلا به آلزایمر هستند معمولا برای برنامه‌ریزی به مشکل می‎خورند و نمی‎توانند وقت و زمانشان را به خوبی تقسیم‎بندی کنند.

خوابیدن

افرادی که در آستانه ابتلا به آلزایمر هستند برای خوابیدن معمولا دچار مشکل می‌شوند. البته چون مشکلات مربوط به خواب معمولا رایج و به دلایل مختلف هستند، بیشتر باید زمانی نگران آن شد که فرد تا قبل از آن خواب راحتی داشته و ناگهان با خوابیدن مشکل پیدا کرده است.