پاستا آلفردو رژیمی یکی از غذاهایی است که طرفداران بسیاری دارد و به دلیل اینکه کالری کمتری نسبت به پاستا آلفردو معمولی دارد برای رژیم کاهش وزن بسیار مناسب است.در این مطلب از پارس نیوز با طرز تهیه پاستا آلفردو رژیمی آشنا می شوید.

بعید به نظر می‌رسد که این روز‌ها کسی پاستا دوست نداشته باشد آن هم با آن رنگ و رخ و بوی خوب و سس مخصوصش که دل همه را آب می‌کند. پاستا از زمانی که اختراع شده است تا به امروز تغییرات زیادی کرده است و می‌توان گفت هر آشپزی با دستور خاص خودش پاستا را می‌پزد و در این میان پاستا‌های ایتالیایی از همه انواع پاستا معروفتر هستند. پاستا آنقدر در دنیا محبوب و پرطرفدار است که روز ۲۵ اکتبر به عنوان روز جهانی پاستا در تقویم دنیا ثبت شده است. پاستا یکی از غذا‌های ملی کشور ایتالیاست که در فرهنگ غذایی این کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و در انواع و طعم‌های گوناگون طبخ می‌شود. می‌توان گفت بیش از حدود ۳۰۰ نوع پاستا خشک در ایتالیا تولید می‌شود. کلمه پاستا از ریشه سیسیلی به معنای «خمیر ورز داده شده با انرژی بسیار» گرفته شده است؛ زیرا فرآیند تولید پاستا بسیار سخت و زمان بر است.

سس آلفردو با کره، شیر و خامه تهیه می‌شود و یکی از دلایل خوشمزگی پاستا‌های مدرن و امروزی ترکیب همین مواد با هم است. افرادی که اضافه وزن دارند و یا به دلیل بیماری و مشکلات مربوط به سلامتی نمی‌توانند غذا‌های چرب و سنگین بخورند، معمولا از خوردن پاستا به دلیل داشتن همین سس خوشمزه و پرکالری محروم می‌شوند. ما در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه یک پاستای رژیمی و خوشمزه با سس آلفردو بدون کره و خامه را به شما آموزش بدهیم تا با خیال راحت از خوردن پاستا لذت ببرید، پس در ادامه این مطلب با طرز تهیه پاستای رژیمی همراه ما باشید.

همچنین در پارس نیوز بخوانید : طرز تهیه پاستا پستو خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

مواد لازم برای تهیه پاستا آلفردو رژیمی

پاستا پنه: ۲۰۰ گرم

قارچ: ۲۰۰ گرم

سینه مرغ: نصف ۱ عدد

سیر: ۲ عدد

شیر کم چرب: ۲ پیمانه

پنیر پارمسان: ۵۰ گرم

آب پاستا: ۱ پیمانه

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن پاستا آلفردو رژیمی و خوشمزه ابتدا سینه مرغ را خرد کنید و کمی نمک و فلفل به آن بزنید، سپس تکه‌های مرغ را داخل ماهی تابه یا فر گریل کنید و یا می‌توانید سینه مرغ را آبپز کنید و بعد از پخت به صورت نواری برش بزنید. یک قابلمه را تا نیمه آب کنید و روی اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید و بعد پاستا را به آن اضافه کنید تا بجوشد و نرم شود. در این فاصله قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید و داخل یک ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید.

اجازه بدهید کمی آب قارچ کشیده شود، سپس روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و قارچ را با روغن زیتون چند دقیقه تفت بدهید. سیر را رنده یا له کنید و داخل قارچ بریزید و بعد یک پیمانه از آب پاستای درحال جوش را همراه با شیر به مواد اضافه کنید. مرغ گریل یا پخته شده را هم به این ترکیب اضافه کنید و اجازه بدهید مواد کمی بجوشد و غلیظ شود، سپس پنیر پارمسان را اضافه کنید. در آخر پاستای آبکش شده را داخل ماهی تابه مواد بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا با سس پاستا مخلوط شود. چند دقیقه بعد اجاق گاز را خاموش کنید و پاستا آلفردو رژیمی آماده را داخل ظرف سرو بکشید و درنهایت مقداری پنیر پارمسان روی پاستا بریزید نوش جان.

نکات مهم پاستا آلفردو رژیمی

۱ ـ امروزه پاستا در اشکال و انواع گوناگون در فروشگاه‌های مواد غذایی وجود دارد. برای تهیه پاستا در منزل بهتر است از پاستا پنه استفاده کنید؛ زیرا به طور معمول پاستا را با نوع پنه تهیه می‌کنند. در صورتی که پاستا پنه در دسترس نداشتید، می‌توانید از انواع دیگر پاستا نیز استفاده کنید. هنگام جوشاندن پاستا پنه توجه داشتید که نباید آن را بیش از حد بجوشانید. بافت پاستا باید زیر دندان حس شود و بیش از حد له نباشد. بعد از آبکش کردن پاستا هرگز پاستا را به سبک ماکارانی با آب نشویید.

۲ ـ هنگام تهیه سس پاستا نباید سیر را بیش از چند ثانیه تفت بدهید. اگر سیر بیش از حد سرخ شود، عطر و بوی خود را از دست می‌دهد و طعم آن در پاستا احساس نمی‌شود.

۳ ـ قارچ طبع گرمی دارد و سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینو اسید، فیبر، مس، آهن، آنتی اکسیدان، آمینو اسید و... است؛ همچنین در پیش‌گیری از سرطان سینه و پروستات موثر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. هنگام خرید قارچ به این نکته توجه داشته باشید که قارچ تازه حتماً نباید سفید و شفاف باشد. یکی از راه‌های تشخیص قارچ سالم این است که قارچ باید تا حدودی سنگین باشد. اگر قارچ سبک و توخالی باشد، سالم نیست. کلاهک قارچ سالم نباید شکاف داشته باشد؛ همچنین بهتر است قارچ‌هایی را که روی پوست آن‌ها لکه قهوه‌ای دارند، خریداری نکنید و اگر خریداری کردید، حتماً به صورت پخته آن را مصرف کنید.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید، تهیه پاستا آلفردو رژیمی بسیار ساده و آسان است. با استفاده از این دستور پخت می توانید از طعم بی نظیر پاستا آلفردو بدون نگرانی کالری و چربی لذت ببرید.

نکاتی برای لذت بیشتر از پاستا آلفردو رژیمی:

  • از مواد اولیه تازه و باکیفیت استفاده کنید.
  • پاستا را بیش از حد نپزید تا له نشود.
  • سس را به غلظت دلخواه خودتان برسانید.
  • از سبزیجات بخارپز یا کبابی به عنوان چاشنی استفاده کنید.
  • از خلاقیت خودتان در تهیه سس استفاده کنید و طعم های جدید را امتحان کنید.