داچ بیبی پنکیک یا کیک تابه‌ای نوعی کیک نازک، تخت و گرد است که مایه آن به صورت خمیری شل است و داخل ماهی تابه روی اجاق گاز با انواع میوه پخته می‌شود.در این مطلب از پارس نیوز شما با طرز تهیه داچ بیبی پنکیک آشنا خواهید شد.

داچ بیبی پنکیک با موز و عسل

مواد لازم

تخم مرغ: ۳ عدد

شیر: دو سوم پیمانه

آرد سفید قنادی: یک دوم پیمانه

پودر قند: ۱ قاشق غذاخوری

وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری

نمک: نصف قاشق چای‌خوری

کره: ۲ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای روی پنکیک

موز: ۱ عدد

عسل: ۱ قاشق غذاخوری

پودر قند: ۱ قاشق غذاخوری

همچنین در پارس نیوز بخوانید : روش ساده برای درست کردن نوتلا خانگی

طرز تهیه

برای درست کردن این پنکیک خوشمزه و بی‌نظیر ابتدا دو ظرف مناسب فر را (حدود ۲۰ سانتی متر) که هم اندازه و شبیه هم هستند، انتخاب کنید. داخل هر ظرف ۱ قاشق غذاخوری کره بریزید و ظرف‌ها را به مدت ۲ دقیقه داخل فر داغ قرار بدهید تا هم کره آب شود و هم ظرف داغ باشد و تا زمانی که نگفتیم، ظرف‌ها را از فر خارج نکنید.

تخم مرغ‌ها را همراه با شیر، نمک، وانیل و پودر قند داخل یک کاسه مناسب بریزید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا تخم مرغ باز شود و کف کند، سپس آرد را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا آرد کاملا باز شود و حالت گلوله‌ای نداشته باشد. حالا ظرف‌های داغ را از فر خارج کنید و نیمی از مایه آماده پنکیک را داخل یک ظرف و نیم دیگر را داخل ظرف دوم بریزید و سپس هر دو ظرف را داخل فر ۲۲۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا پنکیک آماده شود. بعد از این مدت ظرف‌ها را از فر خارج کنید. پنکیک‌ها را به آرامی از ظرف جدا کنید و داخل ظرف سرو بگذارید و وسط آن موز حلقه شده بچینید و دورتادور پنکیک مقداری عسل بریزید و در آخر روی تمام سطح پنکیک را به دلخواه پودرقند الک کنید. نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ برای درست کردن این پنکیک باید حتما کره داغ و کاملا آب شده باشد، همچنین زمانی که مایه پنکیک را داخل ظرف فر می‌ریزید، باید ظرف داغ داغ باشد.

۲ ـ وقتی پنکیک پف می‌کند و بالا می‌آید، هرقدر اجازه بدهید لبه‌های پنکیک برشته‌تر شود، درنهایت مزه بهتری خواهد داشت.

۳ ـ برای مواد روی پنکیک می‌توانید به دلخواه از هر نوع میوه یا شیرین کننده طبیعی و یا شکلات استفاده کنید.

داچ بیبی پنکیک با سوسیس

مواد لازم پنکیک داچ بیبی
آرد نصف لیوان
نمک ۱ پنس
تخم مرغ ۳ عدد
شیر سه چهارم لیوان
کره ۲۰ گرم
مواد رویه
سوسیس انگشتی به مقدار لازم
قارچ به مقدار لازم
کره به مقدار لازم

طرز تهیه پنکیک داچ بیبی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک خوشمزه داچ بیبی به روش آلمانی در ابتدای کار، یک تابه برداشته و با کمی کره روی حرارت قرار می دهیم تا کره ذوب شود. قارچ و سوسیس انگشتی را به صورت درسته با کره تفت می ‌دهیم. کمی که تفت خورد و تغییر رنگ داد کافی است.

مرحله دوم

سپس یک کاسه برداشته و تخم‌مرغ ها را درون آن می شکنیم و ۵ دقیقه با همزن هم می ‌زنیم تا حجیم و کرم رنگ شود. وقتی تخم مرغ کرم رنگ شد، شیر، نمک و آرد را اضافه می ‌کنیم. سپس آرد را کم کم و قاشق قاشق اضافه می‌ کنیم.

مرحله سوم

سپس به خوبی هم می ‌زنیم، تا زمانی که مواد به غلظت مورد نظر برسد. در ادامه کره را در ظرف مخصوص فر آب می ‌کنیم. سپس مواد پنکیک را اضافه کرده و به مدت ۱۵ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار می‌ دهیم.

مرحله چهارم

بعد از پخت، پنکیک را از ظرف خارج کرده یا داخل همان ظرف سرو می کنیم. روی پنکیک را سوسیس و قارچ تفت داده شده را می ریزیم و سرو می کنیم. اگر برای صبحانه بخواهیم سرو کنیم به جای سوسیس و قارچ از نوتلا یا عسل و مربا استفاده می کنیم.

فوت و فن های دستور پخت داچ بیبی یا پنکیک آلمانی

  1. بعد از خارج کردن از فر کم کم پف داچ بیبی می خوابد و وسط آن عمیق می شود.
  2. اگر فر به طور کامل داغ و گرم نباشد نتیجه دلخواه حاصل نمی شود.
  3. می توانید از همزن برقی یا دستی برای هم زدن مواد استفاده کنید.
  4. می توانید از عصاره وانیل بجای وانیل پودری استفاده کنید.
  5. مزیت این پنکیک این است که در فر و به طور یکجا تهیه می شود و نیازی نیست دانه دانه به روی گاز تهیه کنید.
  6. برای گرم کردن مجدد می توانید آن را برش بزنید و داخل مایکرویو گرم کنید.