سالاد ماکارونی با مرغ یکی از گزینه‌های شما برای درست کردن وعده‌هایی غذایی است که بسیاری این غذا را حتی برای مهمانی‌ها، تولدها، مراسم‌ها، دورهمی‌ها و خلاصه هر جمعی درست می‌کنند.در این مطلب از پارس نیوز شما با طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ آشنا خواهید شد.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

مواد لازم برای ۴ نفر
ماکارونی فرمی ۱ بسته
هویج ۲ عدد
سینه مرغ ۴۰۰ گرم
پیاز برای پخت مرغ ۱ عدد
خیار شور ۶ عدد متوسط
سیب زمینی (اختیاری) ۱ عدد متوسط
کنسرو ذرت ۱ لیوان
ماست چکیده ½ پیمانه
سس مایونز ½ پیمانه
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
آویشن ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

همچنین در پارس نیوز بخوانید : طرز تهیه سالاد ماکارونی ترکیه ای خوشمزه به روش مجلسی

مرحله اول

برای تهیه سالاد ماکارونی ساده ابتدا گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب، ۱ عدد پیاز و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.

مرحله دوم

پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، کف های سفید رنگ روی سطح آب را به طور کامل با قاشق جمع می کنیم و دور می ریزیم، سپس حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ به طور کامل بپزد.

نکته

حتما کف هایی که از گوشت مرغ خارج می شوند را با قاشق جمع کرده و دور بریزید تا در پایان مرغ شما هیچ‌گونه بو و طعم زهمی نداشته باشد.

مرحله سوم

پس از اینکه آب درون قابلمه به طور کامل کشیده شد و مرغ پخت، آنرا به صورت ریش ریش یا نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه هویج و سیب زمینی را نیز به همراه ۱ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا هویج و سیب زمینی به طور کامل بپزند. پس از اینکه آب درون قابلمه به طور کامل کشیده شد و هویج و سیب زمینی پختند، آنها را پوست گرفته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم. در ادامه ۱ قاشق غذاخوری نمک و روغن به آب اضافه می کنیم. پس از اینکه آب جوش آمد، ماکارونی را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا حدود ۸ تا ۱۲ دقیقه زمان می دهیم تا ماکارونی به طور کامل بپزد و نرم شود، سپس آنرا آبکشی می کنیم. در ادامه ماکارونی را به همراه گوشت مرغ، سیب زمینی، هویج و ذرت داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله خیارشورها را به صورت نگینی خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه ماست و سس مایونز را به همراه آب لیمو ترش، روغن زیتون، آویشن و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا مواد سس را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. توجه داشته باشید که ما برای سالم تر بودن سالاد از ماست استفاده کرده ایم، در صورت تمایل می توانید به جای ماست هم از سس مایونز استفاده کنید.

مرحله نهم

در این مرحله مواد سس را به کاسه حاوی سالاد اضافه کرده و به آرامی مواد را زیر و رو می کنیم تا تمام مواد سالاد به سس آغشته شوند، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و تا زمان سرو در یخچال قرار می دهیم.

نکات تهیه سالاد ماکارونی

خمیر شدن سالاد

یکی از مشکلات شایع در تهیه سالاد ماکارونی این است که پس از آماده شدن سالاد، متوجه می شویم که ماکارونی ها حالت خمیری پیدا کرده اند. دلیل این مشکل این است که ماکارونی بیش از حد درون آب جوش باقی مانده است. برای پیشگیری از این مشکل پس از ۷ دقیقه، ماکارونی ها را تست کنید و در صورتی که پخته بودند، آبکشی کنید.

سس رستورانی سالاد ماکارونی

اگر به دنبال یک تجربه فراتر از سس مایونز معمولی و سنتی برای سالاد ماکارونی خود هستید، ما یک فرمول جذاب برای شما آماده کرده‌ایم. برای تهیه این سس رستورانی، نیاز به ۵ قاشق غذاخوری مایونز، ۲ قاشق غذاخوری سس خردل، ۲ قاشق غذاخوری ماست یونانی، ۲ قاشق چای‌خوری عسل و ۲ قاشق چای‌خوری آب لیمو دارید.

به این مواد، ادویه‌هایی نظیر نمک و فلفل سیاه تازه نیز اضافه کنید. بعد از ترکیب تمامی مواد، مخلوط را به‌خوبی هم بزنید تا به یک سس یکدست و خوش‌طعم برسید. پس از آماده‌سازی، سس را در یخچال قرار دهید تا طعم‌ها به‌خوبی با یکدیگر ادغام شوند، سپس به سالاد ماکارونی خود افزوده و لذت ببرید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و قارچ

برای تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و قارچ به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • ماکارونی فرمی: ۱ بسته
  • سینه مرغ: ۴۰۰ گرم
  • ذرت: ۱۰۰ گرم
  • نخود فرنگی: ۱۰۰ گرم
  • قارچ: ۲۰۰ گرم
  • نمک، فلفل، آویشن: به میزان لازم
  • سس مایونز: به میزان لازم
  • خیار شور: ۱۰۰ گرم
  • جعفری: به میزان لازم

در صورتی که مواد بالا را آماده کردید، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید تا سالاد ماکارونی خوشمزه با مرغ و قارچ را داشته باشید:

  1. برای درست کردن سالاد ماکارونی با مرغ و قارچ، ابتدا باید قارچ‌ها را خرد کنید و در کمی روغن تفت دهید. بهتر است به قارچ‌ها کمی آبلیمو اضافه کنید که رنگ آنها در زمان تفت دادن سیاه نشود.
  2. در مرحله بعد، خیارشورها را خرد کنید و آنها را همراه با نخود فرنگی و ذرت در ظرفی بریزید.
  3. در این مرحله، باید پاستاهای فرمی را مطابق دستورپختی که روی بسته آنها است، بپزید.
  4. پس از آماده‌شدن پاستاها، آنها را به خیارشور، نخود فرنگی و ذرت اضافه کنید و قارچ‌ها را نیز درون ظرف بریزید.
  5. در این مرحله می‌توانید نمک، فلفل و آویشن را به مواد سالاد ماکارونی اضافه کنید و در نهایت، جعفری خرد شده را نیز درون ظرف سالاد بریزید.
  6. در مرحله آخر باید مایونز را به سالاد ماکارونی اضافه کنید و اجازه دهید تا این سالاد خوشمزه و لذیذ برای حدود یک تا دو ساعت درون یخچال بماند و بعد آن را سرو کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و سبزیجات

برای تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و سبزیجات به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • ماکارونی فرمی: ۱ بسته
  • هویج: ۲ عدد
  • سینه مرغ: ۴۰۰ گرم
  • خیارشور : ۶ عدد متوسط
  • سیب زمینی (دلخواه): ۱ عدد متوسط
  • ذرت: ۱ لیوان
  • ماست چکیده: نصف پیمانه
  • سس مایونز: نصف پیمانه
  • آب لیموترش: ۱ قاشق غذاخوری
  • آویشن: ۱ قاشق چای‌خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، روغن: به مقدار دلخواه

در صورتی که مواد بالا را آماده کردید، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید تا سالاد ماکارونی خوشمزه با مرغ و سبزیجات را داشته باشید:

  1. ابتدا قبل از هر کاری، سینه‌های مرغ را با آب، پیاز و کمی نمک بپزید.
  2. بعد از اینکه مرغ‌ها کاملا پخته شد، می‌توانید آنها را خرد کنید و یا اینکه برای سالاد ماکارونی ریش ریش کنید.
  3. در این فاصله، می‌توانید هویج و سیب زمینی را نیز درون قابلمه‌ای بریزید و آنها را روی گاز قرار دهید تا بپزند.
  4. پس از پخته شدن سیب زمینی و هویج و خنک شدن آنها، می‌توانید آنها را به هر شکی خرد کنید.
  5. در این مرحله باید پاستاهای فرمی را درون آب در حال جوش بریزید و آن را مطابق با دستورپختی که روی بسته آن آمده، آماده کنید. مدت زمان پخت پاستاها، روی بسته‌ی آنها آمده است.
  6. پس از پخته شدن پاستاها، اجازه دهید تا خنک شوند و بعد آنها را با مرغ، سیب‌زمینی، هویج، ذرت و خیارشور در ظرف بزرگی مخلوط کنید.
  7. در نهایت نیز سس مایونز، آب لیموترش، آویشن و نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید. می‌توانید سس سالاد ماکارونی را در ظرفی جداگانه آماده کنید که از ترکیب شدن تمام این مواد و ادویه‌ها مطمئن شوید.
  8. سس را به سایر مواد اضافه کنید و آنها را به‌خوبی با هم ترکیب کنید. برای هم زدن مواد، از فشار زیاد استفاده نکنید تا پاستاهای فرمی شکسته نشوند.
  9. سالاد ماکارونی با مرغ و سبزیجات آماده است و باید آن را حدود ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا مواد کاملا طعم بگیرند.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

  • در زمان پخت مرغ برای تهیه سالاد ماکارونی، حتما کف روی مرغ را با قاشق بردارید و دور بریزید. این کار موجب از بین رفتن بوی زهم مرغ می‌شود.
  • در طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و قارچ باید قارچ را به صورت جداگانه و با حرارت زیاد تفت دهید و بعد به سایر مواد سالاد اضافه کنید. پیشنهاد می‌شود در زمان تفت دادن قارچ حتما مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید تا سیاه نشود.
  • اضافه کردن مقداری زیتون خرد شده به سالاد ماکارونی طعم بی‌نظیری می‌بخشد.
  • سالاد ماکارونی معمولا بعد از قرار گرفتن در یخچال رطوبت را به خود جذب می‌کند و کمی خشک می‌شود. به منظور جلوگیری از این مشکل می‌توانید مقداری آب مرغ به آن اضافه کنید.
  • آویشن اصلی‌ترین طعم‌دهنده سالاد ماکارونی با مرغ است، بنابراین به‌هیچ‌عنوان آن را حذف نکنید.
  • برای خوش‌طعم شدن سالاد ماکارونی با مرغ می‌توانید از مقداری پودر سیر و پودر پیاز نیز استفاده کنید.
  • اضافه کردن مقداری خامه صبحانه به سس سالاد ماکارونی طعم بهتری به آن می‌بخشد.
  • برای این که سالاد ماکارونی با مرغ شما خوشمزه‌تر شود، می‌توانید مقداری شوید خشک یا تازه خرد شده و پیازچه خرد شده به آن اضافه کنید.
  • در طرز تهیه سالاد ماکارونی با کاهو و مرغ می‌توانید از مقداری کاهوی خرد شده در سالاد استفاده کنید.
  • می‌توانید سالاد ماکارونی با مرغ را ۳ تا ۵ روز در یخچال نگهداری کنید.
  • در طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و سبزیجات می‌توانید از هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید استفاده کنید.