تارت قارچ و پنیر از فینگر فود های آسان و راحتی است که میان کودکان و عاشقان فست فود طرفداران زیادی دارد.در این مطلب از پارس نیوز با طرز تهیه تارت قارچ و پنیر آشنا خواهید شد.

طرز تهیه تارت قارچ و چنیر

مواد لازم جهت تهیه کراست تارت قارچ و پنیر 
آرد  ٢٢٠ گرم
کره  صد گرم
نمک  یک چهارم‌ قاشق چایخوری
آب سرد  ۴ قاشق غذاخوری

 

مواد لازم جهت تهیه مواد داخلی تارت قارچ و پنیر:
قارچ  دویست و پنجاه گرم
تخم مرغ  ٣ عدد
پیاز  یک عدد
پنیر پیتزا  یک پیمانه
ساقه پیازچه خرد شده  سه قاشق غذاخوری
سیر  دو حبه
شیر  نصف پیمانه
زردچوبه  نصف قاشق چایخوری
فلفل سیاه  یک قاشق چایخوری
پاپریکا یک قاشق چایخوری
آویشن یک قاشق چایخوری
نمک به میزان لازم
کره یا روغن زیتون  به میزان لازم

همچنین در پارس نیوز بخوانید : طرز تهیه پای سیب زمینی و بادمجان مخصوص گیاه خواران

طرز تهیه کراست تارت:

۱- برای تهیه کراست یا پایه تارت، آرد را داخل ظرفی بریزید. نمک را به آرد اضافه کنید.

۲- کره‌ی کاملا سرد را خرد کرده و به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. سپس کره را نیز به آرد و نمک اضافه کنید. با حرکات نوک انگشتان دست کره و آرد را با هم مخلوط کنید تا کره به خرد آرد رفته و با آرد کاملا مخلوط شود.

اینکار را با نوک انگشتان انجام دهید و از ورز دادن خمیر با کف دست خودداری کنید چون کیفیت خمیر از دست خواهد رفت. بعد از این که مخلوط حالتی شبیه به خرده نان پیدا کرد.

۳- و کره با آرد ترکیب شد، وقت اضافه کردن آب است. چهار یا پنج قاشق غذاخوری آب سرد را به مخلوط کره و آرد اضافه کنید.

و کمی هم بزنید و مخلوط کنید تا زمانی که حالت خمیری پیداکند و به شکل خمیر دربیاید. اگر چسبندگی خمیر کم بود میتوانید یک قاشق دیگر آب اصافه کنید.

۴- خمیر را روی سطح منتقل کنید بین دو سلفون کمی با قسمت انتهایی کف دست فشار به خمیر وارد کنید تا یکدست شود. خمیر را جمع کرده و داخل سلفون بپیچید و برای یک ساعت در یخچال قرار دهید.

تمامی این مراحل آماده سازی خمیر را می‌توانید در بلند یا غذاساز تهیه کنید. فقط کافیست تمام مواد را به همان ترتیب در غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مواد مخلوط شود.

بعد از گذشت یک ساعت و استراحت خمیر تارت، آن را از یخچال خارج کنید. روی میز کار را کمی آرد پاشی کنید. و خمیر را روی سطح کار منتقل کنید.

در همین حین فر را نیز با دمای ١٨٠درجه درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. با وردنه شروع کنید به باز کردن و پهن کردن خمیر تارت!

۵- دقت کنید که بهتر است یک برگ کاغذ روغنی را گرد برش دهید و زیر خمیر و در واقع روی قالب بندازید. خمیر را به شکل گرد پهن کنید و سپس دور وردنه رول کنید تا به راحتی بتوانید خمیر را روی قالب منتقل کنید.

خمیر را به کمک وردنه روی قالب تارت پهن کنید. به طوری که تمام سطح قالب با خمیر پوشانده شود.

۶- سپس اضافه های خمیر را به کمک چاقویی تیز یا با فشار وردنه بر لبه‌های قالب، جدا کنید. به وسیله‌ی چنگال روی سطح خمیر سوراخ‌هایی ایجاد کنید تا زمان پخت مانع از پف کردن خمیر شود. تمام سطح خمیر تارت را با چنگال سوراخ ایجاد کنید.

سپس روی خمیر یک برگ کاغذ روغنی بیندازید.

۷- و روی کاغذ را با نخود خشک پر کنید. حالا قالب را در فر که ده دقیقه قبل با دمای ١٨٠درجه سانتیگراد گرم کرده‌اید قرار دهید.

یک ربع تا بیست دقیقه زمان دهید تا خمیر بپزد. در مدت زمان پخت خمیر میتوانید مواد داخلی تارت را آماده کنید.

برای تهیه مواد میانی تارت

۱- ابتدا پیاز را خرد کنید. سیر را هم رنده یا خرد کنید. قارچ را نیز اسلایسی برش بدهید یا خرد کنید. در تابه ای کمی روغن زیتون یا کره بریزید و روی حرارت قرار دهید. پیاز خرد شده را به روغن اصافه کنید و تفت دهید.

۲- بعد از اینکه پیاز کمی نرم و سرخ شد، قارچ‌های خرد شده را اضافه کنید.  اجازه دهید قارچ‌ها هم با حرارت بالا کمی سرخ شود. سیر را اضافه کنید و مجدد تفت دهید تا عطر سیر خارج شود.

۳- ادویه‌ها شامل کمی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را دراین مرحله اضافه کنید.  بعد از مخلوط کردن و تفت خوردن‌ کامل مواد حرارت را خاموش کنید.

در ظرف یا کاسه‌ی گودی تخم مرغ‌ها را بشکنید. 

۴- با همزن دستی هم بزنید تا تخم مرغ‌ها از لختگی خارج شود و یک دست شوند. پیازچه خرد شده را به تخم مرغ ها اضافه کنید. 

۵- سایر ادویه‌ها را بریزید. هم بزنید و مخلوط کنید. سپس شیر را اضافه کنید.

۶- در پایان پنیر پیتزا را داخل مواد بریزید. و کاملا مخلوط کنید. در این مرحله میتوانید مخلوط قارچ را نیز به مواد تخم مرغی اضافه کنید. و یا جدا روی خمیر تارت بریزید.

مراقب پخت خمیر تارت باشید! خمیر که دیگر حالا کاملا پخته است را از فر خارج کنید. 

۷- مخلوط تخم مرغ و پنیر را روی خمیر بریزید. سپس مخلوط قارچ را اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید.

قالب را به فر که داغ و روشن است منتقل‌ کنید. حالا زمانی بین نیم ساعت تا چهل دقیقه را تنظیم کنید و اجازه دهید مواد میانی تارت کاملا بپزد.

بعد ازاین مدت زمان با توجه به دما و حرارت فر، تارت قارچ و پنیر آماده است و باید از فر خارج کنید. با کمی جعفری خرد شده تزیین کنید و بعد برش دهید و نوش جان کنید.

نکات تهیه تارت قارچ و پنیر

  • در تهیه این تارت غذایی میتوانید از ژامبون خرد شده هم استفاده کنید که طعم بسیار خوبی به تارت می‌دهد.
  • میزان پنیر را می‌توانید کم یا زیاد کنید.
  • از سبزیجات مختلفی در تهیه این غذا میتوانید استفاده کنید.
  • اسفناج طعم بسیار خوبی دراین تارت ایجاد می‌کند و ترکیب آن با قارچ فوق‌العاده است. اگر فصل اسفناج باشد حتما ازاین سبزی غنی از مواد مغذی در این تارت استفاده کنید.
  • مرغ خرد شده و پخته شده هم میتواند به ترکیب فوق‌العاده ایجاد کند. میتوانید کمی مرغ هم بپزید و داخل مواد بریزید.
  • دو یا سه قاشق خامه صبحانه در خوش طعم تر شدن این تارت بسیار کمک کننده ست. فقط دقت کنید که اگر از خامه استفاده می‌کنید در ابتدا کامل هم بزنید تا یک دست شود بعد تخم مرغ را به آن اضافه کنید و بعد سایر مواد.
  • زمان پخت خمیر تارت و مواد داخلی تارت به دمای فر و حرارت داخلی فر بستگی دارد ممکن است کمی کمتر یا بیشتر زمان ببرد پس به این نکته دقت کنید.
  • در صورت میتوانید در پایان بعد از ریختن مواد داخلی تارت روی کراست، دوباره کمی پنیر پیتزا روی مواد بریزید.

طرز تهیه تارت قارچ و پنیر با خامه ترش

مواد اولیه طرز تهیه تارت قارچ و پنیر

  • مارگارین ۲۵۰ گرم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد ۳۵۰ گرم
  • شکر ۵۰ گرم
  • نمک به مقدار لازم
  • برای مواد داخل تارت :
  • قارچ ۶۰۰ گرم
  • پنیر پیتزا ۳۰۰ گرم
  • پنیر پروسس ۱۰۰ گرم
  • پیاز ۳ تکه متوسط
  • خامه ترش ۲۰۰ گرم
  • آرد ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • زیتون ۵۰ گرم
  • کره ۵۰ گرم

تارت قارچ و پنیر یک غذای محبوب برای بچه ها و بزرگ‌تر هاست. خصوصا اگر عاشق پنیر روی غذا باشید بدون شک نمیتوانید از این غذا بگذرید. تارت مرغ پنیری برای پذیرایی در مهمانی هم یک غذای فینگرفودی عالی و جذاب محسوب می شود که همه را مجذوب خودش خواهد کرد. اگر تا به حال تارت مرغ را خودتان تهیه نکرده اید، نگران نباشید. در این مطلب ما طرز تهیه نان تارت شور را نیز آموزش داده ایم. میتوانید صفر تا صد کار را خودتان انجام دهید یا این که نان تارت آماده تهیه کنید. در این صورت فقط مرحله ی تفت دادن مواد داخل تارت میماند که آن هم خیلی خیلی آسان است! شک و تردید را کنار بگذارید و آستین ها را بالا بزنید. تارت مرغ و قارچ هم غذایی سالم و هم خوشمزه و خاص است که میتواند دل همه ی اعضای خانواده را شاد کند. منتظر چه هستید ؟ پیش به سوی تهیه تارت مخلوط مرغ و قارچ!

طرز تهیه نان تارت قارچ و پنیر

مرحله اول:

آرد را الک کنید. سپس آرد الک شده را با مارگارین خوب بهم بزنید. سپس ظرف آرد را برای چند دقیقه کنار بگذارید.

مرحله دوم:

تخم مرغ، شکر و نمک را خوب مخلوط کنید و به ظرف محتوای آرد اضافه کنید. روی ظرف خمیر تارت را بپوشانید و آن را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

مرحله سوم:

پس از این مدت، خمیر را از یخچال خارج کنید. یک تکه کوچک از خمیر جدا کرده و آن را در قالب قرار دهید. خمیر را با دست فشار دهید تا تمام سطح قالب را بپوشاند و تبدیل به لایه ی نازکی شود. قالب ها را به مدت ۱۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا نان تارت برای تارت مرغ و قارچ حاضر شود.

طرز تهیه تارت قارچ و پنیر

مرحله اول:

برای تهیه تارت مرغ و قارچ ابتدا باید قارچ و پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. یک ماهیتابه بردارید و کره را در آن قرار دهید. ماهیتابه را روی حرارت بگذارید تا کره ذوب شود. سپس قارچ و پیاز را درون ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا طلایی رنگ شوند.

مرحله دوم:

پنیر پیتزا را به قارچ و پیاز اضافه کنید. هسته زیتون ها را جدا کرده و آن ها را خرد و ریز کنید. نمک، فلفل و زیتون خرد شده را به ماهیتابه اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کرده و به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم با هم تفت دهید.

مرحله سوم:

یک ماهیتابه دیگر بردارید و روی حرارت قرار دهید. آرد را در ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا حدی که کرم رنگ شود. خامه ترش را اضافه کنید و با هم ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید.

مرحله چهارم:

قارچ و پنیر ذوب شده را با آرد و خامه ترش ترکیب کنید و داخل نان تارتی که آماده کرده اید بریزید. در هر نان تارت سه تا ۴ قاشق از مواد بریزید. سپس رویشان را با پنیر بپوشانید. تارت ها را داخل فر بگذارید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. تارت مرغ و قارچ را ار فر خارج کرده و نوش جان کنید.

نکات کلیدی تهیه تارت قارچ و پنیر

- به جای خامه ترش میتوانید از ماست هم استفاده کنید.

-در صورت تمایل میتوانید با اضافه کردن یک عدد سیب زمینی به مواد اولیه این غذا، تارت مرغ و سیب زمینی تهیه کرده و لذت ببرید.