پاکسازی خانه از انرژی منفی نوعی فنگ شویی محسوب می شود که در مقاله های قبلی به آن پرداخته بودیم. گاهی پیش می آید که احساس کنید اطرافتان از انرژی منفی پر شده است و هر کاری می کنید آن شور و اشتیاق به زندگی تان بر نمی گردد. ما 16 راه پیش رویتان میگذاریم تا این افکار و انرژی های منفی را از بدن خود و محیط زندگی تان دور کنید.

آشفتگی - پاکسازی خانه از انرژی منفی

راهکار های پاکسازی خانه از انرژی منفی

 

خانه ها نشان دهنده درون ما هستند  یا کمی بهتر یا کمی بدتر . یک خانه زیبا می تواند لذت را برای شما به ارمغان بیاورد اما اگر خانه تان پر از امواج منفی باشد ، باید کم کم دست بکار شوید و انرژی های منفی را به دام بیاندازید اما قبل از هر چیز باید نشانه های وجود انرژی منفی را در خانه شناسایی کنید.

بیشتر بخوانید: دعا برای دفع فوری چشم زخم

علائم وجود انرژی منفی در بدن چیست ؟

انرژی در اطراف ماست و هرچقدر که بیشتر به انرژی اطراف خود فکر کنیم، تاثیر بیشتر و محسوس تری را از آن می گیریم .انرژی منفی می تواند هم در بدن ما و هم در خانه ما تاثیر خود را بگذارد .در این بخش از نمناک مواردی را معرفی می کنیم که به شما نشان می دهد انرژی های منفی درون بدن تان وجود دارند :

  •  سردرد مداوم
  •  خستگی
  •  بی قراری
  •  بی خوابی
  •  شکم درد
  •  تحت فشار بودن
  •  نفس تنگی
  •  تیرگی ذهن

خواص عود - پاکسازی خانه از انرژی منفی

راه های از بین بردن انرژی منفی بدن

  •  از گیاهان شفابخش استفاده کنید.
  •  با آب نمک استحمام کنید .
  •  مدیتیشن کنید.
  • اطراف خود را با افراد مثبت نگر پر کنید .
  •  یک دوش جنگلی بگیرید. 

انرژی منفی - پاکسازی خانه از انرژی منفی

دیگر علائمی که نشان می‌دهد در خانه یا بدن تان انرژی منفی وجود دارد

تشخیص اینکه دلیل حال بدتان در خانه به خاطر یک روز کاری پرتنش، فشار کاری، بی‌حوصلگی و در این روز‌های کرونایی دوری از دیگران است یا انرژی منفی در خانه، کار چندان سختی نیست.

با توجه به احساسی که در خانه‌دارید، می‌توانید تشخیص دهید که انرژی خانه‌تان مثبت است یا منفی. شما در خانه‌ای که پر از انرژی مثبت است، احساس شادابی و سرزندگی کرده و از بودن در آن مکان احساس خوبی دارید.

در نقطه مقابل، یک‌خانه پُر از انرژی منفی باعث می‌شود احساس تنگی نفس، سردرد، بی‌خوابی، خستگی، بی‌قراری و ضعف کنید. شما می‌توانید سنگینی جو را احساس کنید و دوست دارید هرجایی غیر ازآنجا باشید.

انرژی منفی و استرس باهم در ارتباط هستند، بنابراین اگر دائماً احساس آشفتگی می‌کنید خانه شما مقصر است! اگر مطمئن نیستید که خانه‌تان انرژی منفی دارد یا خیر، نشانه‌های زیر را بررسی کنید:

شکایت و غر زدن بیش از اندازه

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان حتی وقتی اوضاع خوب است، مدام شکایت می‌کند، ممکن است در خانه‌تان انرژی منفی وجود داشته باشد.

نمک برای دفع انرژی منفی - پاکسازی خانه از انرژی منفی

روابط منفی بین اعضای خانواده

اگر در خانه‌تان مدام جنگ‌ودعواست و همسر و فرزندان روابط خوبی با یکدیگر برقرار نمی‌کنند، بد نیست به انرژی‌های منفی که در خانه‌تان وجود دارد، نگاهی بیندازید.

انتقاد

اعضای خانواده با انتقاد و سرزنش از یکدیگر می‌توانند فضای خانه را پر از انرژی منفی کنند. وقتی شما یا دیگران در خانه پیام‌های منفی مثل سرزنش و انتقاد را به زبان می‌آورید، انرژی منفی در خانه را افزایش می‌دهید.

بی‌نظمی

یکی از بزرگ‌ترین نشانه‌های انرژی منفی در خانه به‌هم‌ریختگی است. بی‌نظمی مانع از جریان انرژی در خانه می‌شود، بنابراین می‌تواند انرژی منفی را ثابت نگه‌داشته و اوضاع را بدتر کند.

رها سازی انرژی منفی - پاکسازی خانه از انرژی منفی

چگونه باید انرژی منفی را آزاد کنیم و از درون خود خارج ؟

راه های زیادی برای آزاد کردن انرژی منفی وجود دارد اما یکی از تاثیرگزارترین روش ها این است که یک نفس عمیق بکشیم و آگاهی و تفکر خود را ارتقا دهیم .

آگاهی داشتن یک ابزار قدرتمند برای آزاد کردن انرژی های حبس شده است چرا؟ چون آگاهی باعث می شود که ذهن ما به زمان حال فکر کند .

با آگاهی از زمان حال می توانیم مسدودیت های ذهنی و جسمی خود را از بین ببریم و می توانیم از انرژی درون نگری خود استفاده کنیم و ببینیم که چه چیزی مانع جریان انرژی در درون ما شده است .

چنانچه بارها در بخش های مختلف نمناک گفته شده است مدیتیشن می تواند برای از بین بردن این انرژی ها معجزه آفرین باشد که آن ها باعث ترکیب قدرت آگاهی و دستکاری انرژی می شوند و راه های مسدود را پاک سازی می کنند و تعادل انرژی فرد را بازسازی می کنند . 

وسایلی که در خانه باعث انرژی منفی می‌شود

شما باید در خانه احساس امنیت، آرامش و شادابی کنید؛ اگر محروم از این احساسات هستید و علائم فوق را در خانه و خانواده‌تان مشاهده می‌کنید، بهتر است نگاهی به وسایل خانه‌تان بیندازید. وسایل زیر از عواملی اصلی و مهمی هستند که باعث جذب انرژی منفی در خانه می‌شوند:

  • گل‌های خشک‌شده
  • اشیا تزیینی
  • آینه شکسته و لکه‌دار و همچنین آویزان کردن آینه روبروی درب اصلی
  • کاکتوس یا گیاهان خاردار
  • ساعت خراب
  • ظروف شیشه‌ای ترک‌خورده
  • تزیین خانه با حیوانات تاکسیدرمی شده

راه های پاکسازی خانه از انرژی منفی

بهم ریختگی ها را در سریع ترین زمان ممکن از بین ببرید.

بله به همین دلیل است که بعد از مرتب کردن اطراف خود حس بسیار خوبی می گیرید . انرژی درون اجسام مخصوصا در اجسام قدیمی باقی می ماند و حال بسته به نوع انرژی، ممکن است که به صورت فیزیکی ، ذهنی ، روحی و معنوی مانع حرکت ما به سمت جلو بشوند و زمانی که دور و بر خود را با اجسام به درد نخور پر کنید، هیچ فرصتی برای وارد شدن چیزهای جدید به زندگی شما ایجاد نمی شود . پس حتما باید مطمئن باشید که از هر چیزی که اطراف شماست، لذت می برید و اگر اینگونه نیست پس آن را دور بریزید . 

نورپردازی خانه - پاکسازی خانه از انرژی منفی

به نورپردازی خانه توجه کنید

مطالعات نشان می‌دهد که نور بر روحیه، سلامت عاطفی و جسمی ما تأثیر می‌گذارد. همچنین تاریکی می‌تواند باعث جذب انرژی منفی شود؛ بنابراین در طول روز سعی کنید با کنار زدن پرده‌ها از نور طبیعی استفاده کنید، زیرا این نور باعث کاهش افسردگی، افزایش اشتها و افزایش انرژی می‌شود. همچنین شب‌ها خانه را با نور آبی (مهتابی) روشن نگه‌دارید و اگر لامپ سوخته‌ای در خانه وجود دارد هرچه سریع‌تر آن را تعویض کنید.

پاکسازی خانه از انرژی منفی با بخور خشک

بوی این بخور می تواند از لحاظ روحی و معنوی فضای خانه را لطیف کند و همچنین باعث می شود که فرد احساس آرامش پیدا کند و فضا را آرام کند ، فضای منزل نیز برای مدیتیشن مناسب می شود . 

اجازده دهید که باد بوزد.

اولین اقدام برای از بین بردن انرژی های منفی این است که خانه را با طبیعت درگیر کنید . به این گونه که تمام پنجره های خانه یا یکی از مهم ترین آن ها را باز کنید تا باد به داخل منزل بوزد . هوای کثیف و انرژی منفی خانه جای خود را به هوای تازه و مطبوع خواهند داد . 

لوازم عتیقه را از انرژی های منفی پاک سازی کنید.

عتیقه ها اجسام بسیار زیبایی هستند اما انرژی تاریخی خود را دارند . برای این که مطمئن شوید که انرژی صاحب گذشته این عتیقه روی شما تاثیر نمی گذارد، باید هر کدام را به دقت بشویید تا پاکسازی شوند . 

لوازم شکسته را دور بیاندازید یا آن ها را تعمیر کنید.

نگهداشتن اجسام شکسته از لحاظ فنگ شویی تاثیر بدی دارد و سطح پذیرش و تحمل شما را در زندگی تنظیم می کند . این اجسام درون خود انرژی منفی دارند و اگر جسم شکسته مرمت پذیر نیست، باید آن را دور بیاندازید و به جای آن می توانید از یک جسم تمیز و نو از همان نوع استفاده کنید . 

پاکسازی خانه از انرژی منفی با روشن کردن شمعدان در کل خانه

یکی از تکنیک های معروف در بسیاری از کشورها این است که برای از بین بردن انرژی های منفی شمعدانی ها را در خانه روشن می کنند و در نتیجه بوی سوختن شمع ها باعث می شود که انرژی های منفی و آلودگی ها از بین برود . 

کریستال - پاکسازی خانه از انرژی منفی

در منزل خود کریستال نگه دارید.

کریستال های متنوع انرژی های مختلف را درون خود نگه می دارند اما کریستال های مشخصی وجود دارند که می توانند انرژی منفی را دور کنند . کریستال کهربای اصل مشکی یکی از آن هایی است که توانایی از بین بردن انرژی های منفی را از خانه دارد که می توانید با نگه داشتن تعدادی از آن ها در منزل تمام انرژی های منفی را از بین ببرید . 

روغن نارنج را به سراسر خانه اسپری کنید.

این مرکب تازه می تواند محیط خانه شما را مطبوع کند و احساسات و انرژی های منفی را نابود کند . می توانید چند قطره از این روغن را در آب بریزید و آن را در خانه خود اسپری کنید . 

لوازم منزل را جابجا کنید.

تغییر کردن می تواند کمی سخت باشد اما نباید از آن بترسید. یکی از راه ها برای تازه کردن محیط خانه این است که لوازم را در منزل خود جابجا کنید و دکوراسیون را تغییر دهید که با این کار ناخوداگاه حس شادی و سرزندگی به شما منتقل می شود که هزینه ای هم برای شما نخواهد داشت .

در اتاق خود یک زنگ بگذارید.

صدا های مختلف از یک زنگ در چهار گوشه اتاق می تواند فضای فیزیکی شما را احیا کند . می توایند از این صدای زنگ استفاده کنید و بر روی خلاصی انرژی تمرکز کنید و به جای آن حس فراوانی را به خود جذب کنید . 

سبز باشید.

گیاهان یکی از زیباترین فیلترهای طبیعی هستند پس در هر قسمت از خانه حداقل از یک گیاه نگهداری کنید . افراد عقیده دارند زمانی که همراه با یک گلدان کوچک می خوابند، احساس بسیار بهتری نسبت به بقیه اوقات دارند .

از فضای خانه مراقبت کنید.

زمانی که دیگران با وسیله هایشان فضای خانه شما را شلوغ می کنند، از آن ها بخواهید تا لوازم خود را بردارند و خانه خود را تنها با وسایل شخصی و انرژی مثبت لوازم خود پر کنید . 

به موسیقی با فرکانس بالا گوش دهید.

نواختن موسیقی با ویبراسیون بالا می تواند تفاوت مشهودی را در خانه ایجاد کند و همه ما به این موضوع واقف هستیم که موسیقی های مختلف چه تاثیراتی را روی زندگی مان می گذارند .

خواص کندر - پاکسازی خانه از انرژی منفی

کندر بسوزانید برای پاکسازی خانه از انرژی منفی

سوزاندن کندر و پخش شدن بوی آن در منزل می تواند انرژی های منفی را از بین ببرد ، در صورتی که این ماده را در دسترس نداشتید، می توانید بوی زغال سوخته را در منزل تجربه کنید . 

ظرف های نمک را پر کنید.

نمک ارگانیک تاثیر زیادی در از بین بردن حس بد دارد. می توانید چهار طرف را از آب و نمک پر کنید و آن را در چهار گوشه خانه قرار دهید و هر 24 ساعت آب ظرف را خالی کنید و سپس ظرف را بشویید و این کار را در زمانی که فردی در خانه مریض است، هرگز فراموش نکنید و سپس آب و نمک تازه را وارد آن کنید . 

آیا واقعا نمک انرژی منفی را از بین می برد ؟

کریستال های نمک توانایی زیادی در جذب انرژی منفی دارند و به همین دلیل است که افراد بعد از شنا در دریا احساس خوبی دارند . برای استفاده از تاثیر نمک می توانید لامپ نمکی هیمالیا را در منزل خود قرار دهید .