در سه روز آینده افزایش دما و گرما برای بیشتر مناطق پیش بینی می‌شود.


صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در سه روز آینده در اغلب نقاط کشور افزایش نسبی دما را داریم که این افزایش دما در ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، 3 تا 6 درجه خواهد بود.

وی ادامه داد: در سه روز آینده خصوصا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و احتمال وقوع گردوخاک در استان‌هایی نظیر اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، کرمانشاه، کردستان، ایلام، همدان، زنجان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات استان‌های تهران، قزوین، گلستان، سمنان، بوشهر و کرمان، پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز دوشنبه 18 مرداد غیر از شمال غرب و غرب سواحل خزر، در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال اردبیل و غرب گیلان بارش پراکنده، گاهی رعد و برق داریم و در سایر نقاط کشور آسمانی صاف و جوی آرام حاکم است.

ضیائیان بیان کرد: روز سه شنبه 19 مرداد، در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی و جوی آرام داریم.

وی اضافه کرد: در 5 روز آینده در نیمه شرقی کشور به ویژه زابل و خراسان جنوبی در برخی ساعات وزش باد شدید، وقوع گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده شهر کرد و همدان با کمینه دمای 15 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان افزود: آسمان تهران روز آینده صاف تا قسمتی ابری، گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 36 و 26 درجه خواهد بود.