به گزارش پارس به نقل از فارس، نقشه های پیش یابی بیانگر تشکیل یک مرکز کم فشار در شرق دریای مدیترانه است که تا جنوب شرق دریای سرخ گسترده می شود.

این سامانه ضمن حرکت شرق سوی خود، از بعدازظهر روز چهارشنبه ابتدا شمال غرب و غرب و طی روز پنج شنبه علاوه برآن دامنه های جنوبی البرز و سواحل غربی دریای خزر و طی روز جمعه کل نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

براین اساس بعدازظهر روز چهارشنبه بارش پراکنده برف و باران در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، اردبیل و گیلان پیش بینی می شود. در استان خوزستان و ایلام وزش باد شدید با گردوخاک رخ خواهد داد.

همچنین روز پنج شنبه بارش برف و باران در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، تهران، اردبیل، گیلان و مازندران پیش بینی می شود.

بارش ها در جنوب آذربایجان غربی، استان کردستان، شمال کرمانشاه، شمال خوزستان واستان کهگیلویه و بویراحمد از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

طی روز جمعه بارش برف و باران در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، تهران، اردبیل، گیلان و مازندران پیش بینی می شود که شدت بارشها در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و شمال خوزستان خواهد بود.

بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی از اواخر روز چهارشنبه با ورود یک سامانه بارشی دیگر به غرب کشور بارش ها مجددا در استان های غربی و جنوب غربی آغاز می شود و تا اواسط هفته آینده این سامانه بر روی نیمه غربی کشور فعال خواهد بود.

کمینه و بیشینه دمای هوای امروز تهران به ترتیب برابر ۲- و ۶درجه سانتی گراد است که پیش بینی می شود این رقم طی فردا برابر ۳- و ۹درجه سانتی گراد برسد.