گرانی یکی از عواملی است که توان بهینه کردن خانه و بزرگ کردن آن را از مردم گرفته است. با این وجود عوامل وجود دارد که با کمی تغییر در آنها می توان فضای خانه را بزرگتر نشان داد. 


به گزارش منیبان؛ بسیاری از ما این امکان را نداریم که به خانه‌ای بزرگ‌تر نقل برویم یا حتی منزل کنونی‌مان را گسترش دهیم. اما شاید نیاز به هیچ کدام از این کارها نباشد. با یک برنامه ریزی فضایی هوشمندانه،  خانه کوچک شما می‌تواند بسیار عالی و حتی جذاب‌تر از خانه‌های بزرگ باشد.

وسایل اضافی و بی استفاده را حذف کنید!

نظم دادن به وسایل منزل و حذف وسایل بالا استفاده، خانه کنونی شما را دو برابر بزرگ‌تر نشان می‌دهد. البته لازم نیست تمام وسایل خود را حذف کنید بلکه تنها روزی ۵ دقیقه برای نظم دهی به آن‌ها وقت بگذارید. در این نشیمن باریک با رنگ‌های خنثی، شلف، تعدادی قاب عکس پراکنده و لوازم دیگر را در بر می‌گیرد، اما نتیجه نهایی آرامش و نظم است.

 

چیدمان خانه کوچک2

از هر سانتی‌متر منزل کوچک خود استفاده کنید!

استفاده هوشمندانه از هر بخش فضا برای نگهداری وسایل، یکی از ترفندهای چیدمان خانه کوچک است. چشم‌تان را در خانه بچرخانید و هر گوشه، شکاف یا سطح فراموش شده‌ای از دیوار را کشف کنید. می‌توانید شلف‌ها یا کابینت‌ها را در این فضاها بگنجانید.

شجاعت برداشتن دیوارها را داشته باشید!

خانه کوچک با پلان باز بدون هیچ دیوار داخلی، مسلما خیلی بزرگ‌تر از مجموعه‌ای از اتاق‌های کوچک بنظر می‌رسد. سقف‌های بلند نیز حس بزرگی فضا را افزایش می‌دهند. نمایان کردن سازه سقف به فضا تناسبات و حس متفاوتی می‌بخشد، البته در صورتی که این کار از نظر سازنده به بنا آسیبی نزند.

آشپزخانه کوچک و کاربردی خود را دوست داشته باشید!

اگر تنها یک اجاق گاز، یخچال، سینک و فضای کانتر کافی برای آماده کردن غذا و تستر خود داشته باشید، اوضاع خوب است. نکته کلیدی این است که دکوراسیون آشپزخانه شما کاربردی و جذاب باشد. این آشپزخانه تمام سفید، کوچک اما مدرن و شیک است.

از مبل راحتی جمع و جور استفاده کنید!

اگر می‌توانید یک مبل راحتی در فضای کوچک خود جا دهید، پس قدم اصلی را برداشته اید و آسایش شما تأمین است. مبل راحتی ال شکل بدون اشغال زیاد فضا، فضای استراحت کافی در اختیار شما می‌گذارد.

چیدمان خانه کوچک1