خانه محل زندگی و جایی است که در آن استراحت می‌کنید، حتی اگر تمام روز خارج از خانه مشغول کار هستید رسیدگی به خانه و زیبایی آن می‌تواند باعث افزایش انرژی و انگیزه در شما شود، همچین خانه تمیز و پاکیزه باعث جلوگیری ازابتلای شما به انواع بیماری‌ها می‌شود.

 

همزمان با آخرین روزهای سال، در زمان خانه تکانی و یا خرید اجناس برای خانه دقت کنید، زیرا می‌توانید حتی با هزینه کم و مقرون به صرفه خانه را به بهترین شکل آماده پذیرایی از مهمان‌ها کنید.

 

برای چیدمان خانه توجه به چند اصل الزامی است، از جمله نوع معماری ساختمان، رنگ آمیزی دیوارها، نوع وسایلی که در خانه دارید و نیز میزان نوری که از پنجره‌ها به داخل خانه می‌افتد.

 

شما می‌توانید برای دیزاین خانه خود از کارشناسان دکوراسینون کمک بگیرید، اما این کار به شدت هزینه‌بر است، به جای این کار می‌توانید با دقت در انتخاب و هماهنگی وسایل، خانه را بسیار زیبا کنید.

 

کارشناسان جهانی دکوراسیون توصیه می‌کنند افراد در فضاهای مختلف خانه از سه رنگ اصلی استفاده کنند، استفاده از چندین رنگ باعث شلوغ شدن فضا و بهم ریختگی آن می‌شود، سعی کنید سه رنگ اصلی بنا به سلیقه خود انتخاب کنید و وسایل منزل، دیوارها، کفپوش و سایر وسایل تزیینی را بر پایه آن‌ها انتخاب کنید.

 

رنگ‌هایی مانند سفید، کرم و صورتی یا قهوه‌ای سیر، آبی و نارنجی دو طیف رنگی بسیار ممتاز و مورد علاقه طراحان دکوراسیون برای تزیین خانه‌ها است.

 

رنگ‌های روشن به طور کلی باعث بزرگ شدن فضا می‌شود و رنگ‌های تیره فضا را کوچک نشان می‌دهد، اگر فضای بزرگ دارید از رنگ‌های تیره و اگر فضای خانه کوچک است از رنگ‌های روشن استفاده کنید و به این ترتیب خانه خود را زیبا نشان دهید.

 

یکی دیگر از مواردی که باعث زیبا نشان داده شدن خانه می‌شود استفاده از مبلمان و به طور کلی پارچه و بافت به فضای داخلی خانه است.

 

برای نشان دادن یک خانه گرم و دارای انرژی‌های مثبت استفاده از مبلمان از جنس بدنه چوب و روکش مخمل یا پارچه‌هایی با رنگ‌های قرمز، سبز و آبی تیره بهترین گزینه است، این نوع مبلمان فضای خانه را رسمی نشان می‌دهد.

 

در عوض استفاده از صندلی‌های چوبی و یا مبل و صندلی با روکش فلزی نشان دهنده حس جوانی و علاقه به مدل‌های نوآورانه ودوری جستن از مدل‌های سنتی است.

 

استفاده از مبل و صندلی‌های یک اندازه می‌تواند باعث سردرگمی مهمان‌ها و نوعی حس کسالت و بی روحی در خانه شما شود به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد برای تزیین خانه خود از ترکیب انواع مبل و صندلی‌ها به اندازه‌های مختلف استفاده کنید، به طور مثال در دو طرف هر مبل بزرگ دو صندلی کوچک قرار دهید و فاصله بین مبلمان‌ها را از هم زیاد کنید، زیرا این کار باعث احساس آرامش در شما و مهمانان شما می‌شود.

 

عید نوروز زمان استفاده از ظروف و سینی‌های قدیمی است که از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به ارث رسیده و معمولاً در بالای کمد خانه‌ها به فراموشی سپرده شده، این ظروف و کاسه‌های قدیمی زیبا می‌توانند یک برگ برنده منحصربفرد برای زیبایی خانه شما باشند.

 

آن‌ها را بر روی میز و یا میزهای کوچک عسلی کنار مبلمان بگذارید، برای تزئین داخل آن‌ها نیز می‌توانید از سنگ‌های رنگی کوچک، شمع و صابون‌های معطر و به شکل‌های زیبا و یا گل‌های خشک استفاده کنید وبه این ترتیب زیبایی فضای خانه خود را دو چندان کنید.

 

استفاده از آینه، تابلوهای کوچک یا بزرگ دیواری بسته به سلیقه و فضای محیط، همچنین قرار دادن گل و گلدان‌های زیبا و تمیز در اتاق‌های مختلف خانه همگی می‌توانند به زیبایی خانه اضافه کنند.

 

رایحه گل‌های معطر عطر خوشی در فضا پراکنده می‌کند و به زیبایی خانه می‌افزاید.

 

یکی از مهمترین موارد برای زیبا کردن خانه گردگیری و تمییز کردن کلیه اشیاء بویژه لوستر‌ها و آویزهای سقفی و دیواری است، درخشش این وسایل می‌تواند نور را در فضا بهتر منعکس کند وبه این ترتیب زیبایی خانه را افزایش دهد.

 

این روز‌ها در دنیا اغلب وسایل الکترونیکی هستند و دارای انواع سیم و شارژهای مختلف هستند، وجود حجم زیادی از سیم روی زمین می‌تواند به شدت بر زیبایی خانه اثر منفی بگذارد، سیم‌های اضافی را جمع کنید و یا توسط گیره آن‌ها را به دسته‌های مرتب کنید تا باعث به هم ریختگی خانه نشود.

 

شست و شوی فرش‌ها و کفپوش‌ها، تعویض کفپوش‌های آسیب دیده، روغن زدن به درب‌های چوبی و براق کردن آنها، همچنین زدن واکسن مخصوص به مبلمان چوبی، نصب پرده‌های بدون چروک و قرار دادن منظم وسایل در آشپزخانه و اتاق خواب همگی می‌تواند زیبایی خانه شما را افزایش دهد.

 

اگر به وسایل کهنه و قدیمی احتیاج ندارید، آنها را دور بیندازید و یا اگر قابلیت استفاده مفید دارند آن‌ها را به خیریه برای استفاده افراد محروم ببخشید یا به سایر افرادی که به این وسایل نیاز دارند هدیه کنید.

 

وسایل اضافی و غیر ضروری را در انباری خانه قرار دهید، اما حتی برای استفاده دقیق از انباری خانه خود نیز دقت کنید، زیرا ریختن وسایل بدون برنامه ریزی باعث پر شدن سریع فضای آن و از دسترس خارج شدن آن می‌شود.

 

با انجام این کار‌ها مورد استقبال و تحسین اقوام و آشنایان خود در دید و بازدیدهای نوروزی قرار می‌گیرید و به این ترتیب خانه‌ای زیبا بدست می‌آورید.

 

ترفندهایی که خانه شما را برای نوروز رویایی می‌کند + تصاویر

 

ترفندهایی که خانه شما را برای نوروز رویایی می‌کند + تصاویر