به گزارش پارس نیوز، 

شناسایی سخن دروغ و یا فرد دروغگو هرگز آسان نیست، هرچند که معمولا در بعضی موارد با مشاهده استرس می‌توان فرد دروغگو را تشخیص داد، اما در مواردی که طرف مقابل دروغگوی ماهری باشد باید از روش‌های بهتری استفاده کرد.

مطالعات محققان هلندی ثابت کرد که مهمترین مورد برای تشخیص یک فرد دروغگو دانستن این مسئله است که کسی که دروغ می‌گوید هرگز احساس قدرت نمی‌کند.

معمولا افراد دروغگو در نمایش احساساتی همچون ناراحتی، خشم و ترس به درستی عمل نمی‌کنند، اما افراد ساده و زودباور سریع احساسات متقلبانه آنها را می‌پذیرند.

از نظر روانشناسان، بهترین روش برای تشخیص فرد دروغگو مقایسه حالت‌های احساسی فرد با شرایطی است که مطمئنید یک نفر با همان شرایط اما به صورت کاملا واقعی مواجه شده است.

بنابراین در اولین گام سعی کنید به صورت طرف مقابل با دقت تمام نگاه کنید و کوچکترین تغییرات در چهره و بیان فرد را بررسی کنید و آن را با پیش‌زمینه ذهنی خود بسنجید.

محققان پس از بررسی واکنش گروهی از داوطلبان در تشخیص فرد دروغگو متوجه شدند که معمولا تشخیص احساسات منفی در فرد دروغگو آسان‌تر از احساسات مثبت است.

اگرچه تشخیص دروغ نیازمند مهارت بالایی است، اما هنگام مواجه با شرایط مشابه بهتر است از خود سوالاتی متفاوت در مورد اینکه آیا طرف مقابل دروغگو هست یا خیر ؟ بپرسید، سپس با مشاهده حالت‌های منفی چهره او و تمرکز براحساسات و لحن به نتیجه مطلوبی دست خواهید یافت.