به گزارش پارس نیوز، 

شاید خیلی‌ها بگویند کیفیت مهمتر از کمیت است و بازیگران جوانمرگ سینما با همان اندک آثارشان، کار خود را به سرانجام رساندند و جاودانه شدند! اما هرچقدر هم که این حرف را باور داشته باشیم، باز حسرت دیدن کاراکترهایی که این ستاره‌ها توانایی جانبخشی به آن‌ها را روی پرده نقره‌ای داشتند، روی دل‌مان باقی می‌ماند.

جیمز دین

جوان بودن دین، نوید حضوری چند دهه‌ای را در سینما می‌داد. با اینکه کمتر از انگشتان دو دست فیلم بازی کرد اما با «شرق بهشت» و «شورش بی‌دلیل» خود را جاودانه ساخت. سی‌ام سپتامبر ١٩٥٥ این بازیگر جوان آمریکایی در ٢٤ سالگی بر اثر سانحه رانندگی درگذشت.

شارون تیت

شارون تیت بعد از بازی در «قاتلان خون‌آشام» با کارگردان فیلم یعنی رومن پولانسکی ازدواج کرد اما ٩ آگوست ١٩٦٩ در ٢٦ سالگی به دست چارلز منسون قاتل روانی کشته شد. محور داستانی فیلم جدید کوئنتین تارانتینو یعنی «روزی روزگاری در هالیوود» حول ماجرای این قتل است.

بروس لی

بروس لی را یکی از تأثیرگذارترین انسان‌های قرن بیستم لقب داده‌اند. « اژدها وارد می‌شود »، « خشم اژدها » و «راه اژدها» از مهمترین فیلم‌های کارنامه کوتاه این هنرپیشه چینی در سینما هستند که بیستم جولای ١٩٧٣ میلادی، در ٣٢ سالگی به دلیل تورم مغزی ناشی از حساسیت دارویی درگذشت.

جان کازال

عاشقان سه‌گانه «پدرخوانده» چطور می‌توانند فرودو برادر کوچکتر مایکل کورلئونه را فراموش کنند. ستاره فیلم‌هایی چون «بعدازظهر سگی» و «شکارچی گوزن» ١٢ مارس ١٩٧٨ بر اثر عوارض سرطان ریه در ٤٢ سالگی درگذشت. او تنها در ٥ فیلم بازی کرد و برای همه‌شان نامزد جایزه اسکار شد.

هیث لجر

چه کسی است که مشهورترین جوکر سری فیلم‌های بتمن را به یاد نداشته باشد. «کوهستان بروکبک»، «برادران گریم»، «شوالیه تاریکی»... و این فهرست می‌توانست سنگین‌تر باشد اگه این بازیگر با استعداد استرالیایی ٢٢ ژانویه ٢٠٠٨ بر اثر مسمومیت شدید دارویی در ٢٨ سالگی دنیا را ترک نمی‌کرد.

پل واکر

عاشقان صفرکیلومتر سینما که تازه مدتی است دنیای فیلم را کشف کرده‌اند احتمالا بیش از هر کس دیگری پل واکر بازیگر سری فیلم‌های «سریع و خشمگین» را می‌شناسند و برای نبودش غصه می‌خورند. اویی که ٣٠ نوامبر ٢٠١٣ در پی یک سانحه رانندگی در ٤٠ سالگی درگذشت.