حیوانات نیز مانند انسان دارای شعور هستند. اگر با دقت به دنیای حیوانات بنگریم چیز‌های زیادی را می‌توانیم از آن بیاموزیم. برای مثال اگر در جهان امروز توجه به یکدیگر و کمک به هم‌نوع در میان آدم‌ها کمرنگ شده گاهی در دنیای حیوانات صحنه‌هایی را می‌بینیم که آدمی را به حیرت وا می‌دارد. مانند صحنه قدردانی یک فیل از دامپزشکی که قبلا جانش را نجات داده بود.

«پاتاراپول مانیئون»، دامپزشک تایلندی ۱۲ سال پیش این فیل نر را در جنگل «رایونگ» در حالی که با یک بیماری انگلی کشنده دست و پنجه نرم می‌کرد، درمان کرده بود. «مانیئون» در حالی که این حیوان به دلیل تب شدید، از دست دادن اشتها و ورم صورت، گردن و شکم در معرض مرگ قرار داشت نجات داده بود.

این فیل همچنین از التهاب چشم و کم خونی رنج می‌برد و این دامپزشک بلافاصله این فیل را به مرکز جنگلبانی محلی منتقل و توانست با کمک کارکنان پارک حیات وحش ملی جانش را نجات دهد.

اوایل این ماه دکترِ مانیئون با ماشین خود سرگرم گشت زنی در این پارک بود که تصادفا با این فیل روبه رو شد. پس از آنکه «مانیئون» به این فیل نزدیک شد این حیوان به جای حمله به او، خرطومش را به سمتش دراز کرد تا بابت تمام زحماتی که نجات جانش برایش کشیده بود قدردانی کند.

فیل

این تصویر پس از انتشار در فضای مجازی تبدیل به سوژه‌ای داغ شد و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. یکی از کاربران در این باره نوشت: «حیوانات هرگز مهر و محبت ما انسان‌ها را فراموش نمی‌کنند و آن را به شکلی خاص به ما نشان می‌دهند.»

فیل