به گزارش پارس نیوز، 

photo_2019-01-02_18-29-55

 این قایق زیبا و لوکس بسیار سریع حرکت می‌کند، اندازه کوچکی دارد، به آرامی مسیر خود را پیش می‌برد و به پنل‌های خورشیدی با وسعت 300 متر مربع مجهز شده است تا تمام انرژی مورد نیاز خود را از این طریق تامین کند. قایق الکتریکی «سولار ایمپکت» که با طول 24 متر ساخته شده است نمونه اولیه یک طراحی منحصر به فرد محسوب می‌شود که تاکنون هیچ گزینه مشابه آن در جهان تولید نشده است و آنچه که این محصول را نسبت به تمام قایق‌های مشابه متمایز می‌کند این است که برای آن قابلیت عبور از اقیانوس در نظر گرفته شده است و در طول این مسیر طولانی همه انرژی مورد نیاز خود را از خورشید دریافت می‌کند. باتری 800 کیلووات ساعتی که در این قایق جاسازی شده است امکان حرکت مستمر برای 10 ساعت را فراهم می‌کند و البته زمانی که خورشید در حال تابیدن است، پنل‌های مخصوص می‌توانند به صورت مداوم انرژی مورد نیاز باتری را شارژ کنند.

این قایق به مجموعه وسیعی از پنل‌های خورشیدی مجهز شده است که بخش اعظم سطح بالای آن را می‌پوشاند و البته، پنل‌های آن به گونه‌ای ساخته شده‌اند که اگر در طول روز نور خورشید به اندازه کافی تابیده نشود و تمام روز هوا ابری باشد، آنها می‌توانند 320 کیلووات ساعت انرژی تولید کنند. این پنل‌ها به عنوان تنها منبع انرژی کشتی کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند و اگر شرایط به آنها اجازه دهد، می‌توانند برای سفرهای طولانی به کار روند.

اگرچه این قایق زیبای 70 تنی که بدنه آن از جنس آلومینیوم ساخته شده است به انرژی معادل 1000 کیلوواتی را تولید می‌کند و با حداکثر سرعت 22 گره دریایی به جلو می‌رود، اگر قرار باشد شما فقط از سیستم‌های معمول خورشیدی برای آن بهره ببرید قادر خواهید بود برای مسافت طولانی به سفر خود ادامه دهید و در این زمینه باید توجه داشته باشید که با سرعت پایین‌تر از 5 گره دریایی حرکت کنید تا میزان مصرف انرژی متعادل شود. با این توضیح به کمک نخستین قایق خورشیدی قاره‌ پیمای جهان می‌توانید طی 6 ماه به صورت مستمر دور دنیا را سفر کنید و در این اتفاق نیاز نیست در خشکی‌ها پهلو بگیرید. بر این اساس هرچه سرعت این قایق بالاتر می‌رود، میزان مصرف انرژی هم در آن بیشتر می‌شود و ذخیره باتری کاهش میابد. بنابراین شما بر اساس مسافتی که قرار است با قایق بپیمایید می‌توانید میزان مصرف انرژی را در آن بررسی کنید.

در مقایسه با این محصول، یک قایق معمول با اندازه مشابه در هر ساعت که با میانگین سرعت 10 گره دریایی حرکت می‌کند 100 لیتر سوخت را می‌سوزاند. ولی نکته جالب اینجاست که قایق به این بزرگی که تنها به کمک انرژی خورشیدی حرکت می‌کند هیچ گونه آلایندگی برای محیط پیرامون خود ایجاد نمی‌کند و میزان تولید هرگونه آلودگی آن برای هوا صفر است.