به گزارش پارس نیوز، 

در کشورهای حاشیه خلیج فارس، در کنار هزینه های بالا و گاه باورنکردنی مراسم ازدواج، شیوه های برگزاری عروسی نیز هر روز شگفت انگیزتر می شود. برگزاری عروسی با مضمونی فصلی یکی از جدیدترین و عجیب ترین این مراسم است. مثلا اینکه زوج ها تم برف در صحرا را برای مراسم خود انتخاب می کنند.

 

 

یکی از برگزارکنندگان مراسم عروسی در امارات می گوید برگزاری عروسی در این منطقه بیشتر شبیه نوعی تئاتر پرطمطراق است. کارشناس دیگری هم می گوید زوج های هندی و عرب به مراسمی با بیش از هزار مهمان تمایل دارند، در حالی که زوج های اروپایی بین 50 تا 150 مهمان دعوت می کنند.

 

 

یکی از جدیدترین بررسی هایی که موسسه پژوهش بین الملل در دوبی انجام داده است نشان می دهد هزینه مراسم عروسی در دوبی به طور متوسط 85 هزار دلار است. آخرین بررسی ها نشان می دهد از سال 2013 تعداد زوج هایی که بیش از 130 هزار دلار برای عروسی خود هزینه کرده اند دو برابر شده است.

 

در قطر هزینه های ازدواج حتی از این ارقام نیز بالاتر می رود. در این کشور که طبق سنت تمامی هزینه ها بر عهده داماد و خانواده اش است ارقام 150 تا 200 هزار دلار آمریکا معمول است. در این کشور مراسم کوچک معنا ندارد و معمولا هیچ عروسی ای به صورت خودمانی و کوچک برگزار نمی شود.

برآورد هزینه های در دیگر کشورهای این منطقه نشان می دهد در امارات متحده عربی این رقم به 700 میلیون دلار آمریکا هم می رسد. در میان کشورهای عربی، هزینه عروسی در عربستان کمتر از این دو کشور است. معمولا عروسی های متوسط تا تجملاتی در این کشور بین 27 تا 54 هزار دلار هزینه دارد.

 

 

با این حال حتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس که در میان بالاترین دارندگان تولید ناخالص داخل ملی در جهان قرار دارند افراد توانایی پرداخت هزینه های سنگین مراسم ازدواج را ندارند. طبق بررسی های سال 2013، 12 درصد از شهروندان امارات درگیر پرداخت بدهی های مربوط به ازدواجشان هستند.

برای مقابله با چنین مشکلاتی، دولت ها در این منطقه برنامه هایی را برای کمک مالی به زوج های جوان در نظر گرفته اند. برگزاری عروسی های دسته جمعی به تدریج در عربستان، امارات متحده عربی و عمان متداول تر می شود.

دولت قطر هم مجتمعی بزرگ در نزدیکی پایتخت ساخته است و آن را رایگان در اختیار مردان جوانی می گذارد که برای بار اول ازدواج می کنند. در این مجتمع می توان از 2500 مهمان پذیرایی کرد. علاوه بر این، در سال 2013، خیریه ای به نام «زواج» در این کشور راه اندازی شد که به زوج های جوان کمک های مالی می کند و به آنها مشاوره های مختلف می دهد.