به گزارش پارس نیوز، 

 

هزینه ازدواج در کانادا معمولا بیشتر از آن چیزی است که تخمین زده می شود. زوج ها قبل از برنامه ریزی های قطعی بودجه ای در حدود 15 هزار دلار کانادا در نظر می گیرند اما هزینه واقعی نزدیک به دو برابر این مقدار است. بنا بر گزارشی که اخیرا صورت گرفته است زوج های کانادایی برای مراسم عروسی با 100 مهمان رقمی در حدود 14 هزار و 700 دلار کانادا در نظر گرفته بودند.

این در حالی است که پژوهش دیگری که در اوایل 2014 صورت گرفته است نشان می دهد زوج ها برای مراسم عروسی حدود 23 هزار دلار هزینه کرده اند که این مبلغ بدون در نظر گرفتن هزینه سفر ماه عسل بوده است.

تفاوت بودجه های درنظر گرفته شده و هزینه های واقعی صرف شده را هزینه های مخفی می نامند که معمولا زوج ها آن را در برآورد هزینه ها از قلم می اندازند، از جمله هزینه ثبت ازدواج و هزینه بریدن کیک. بله! این آخری نیز جزیی از هزینه های ازدواج است. بنابر تحقیق دیگری، 40 درصد از کانادایی ها توانایی پرداخت هزینه مراسم ازدواج شان ایده آلشان را ندارند. به همین دلیل، مراکز برگزاری مراسم ازدواج و مشاوران تشریفات این روزها بیشتر از اینکه به زوج ها توصیه کنند چه بخش هایی را در مراسم مدنظر بگیرند، به آنها می گویند از چه هزینه های اضافی چشم پوشی کنند.