بدروم از شهر های بسیار زیبای ترکیه، همه ساله تعداد بیشماری از توریستان تور ترکیه را جذب خود می کند. این محبوبیت بی دلیل نیست، این شهر زیبا با سواحلی با آب های گرم، سواحل ماسه ای سفید و امکانات تفریحی متنوع  توانسته خود را در دل مسافرین جای دهد. در ادامه با زیباترین و ومعروف ترین سواحل بدروم ترکیه  در سفر با تور بدروم  آشنا خواهید شد.

۵ ساحل عالی برای سیاحت در بدروم، ترکیه

 

۱. ساحل ایلگین کاو - Ilgın Cove بدروم از سواحل زیبای ترکیه

ساحل ایلگین کاو بدروم ترکیه که در روستای مازی - Mazı واقع شده است یکی از زیباترین سوال بدروم ترکیه محسوب می شود و برای رسیدن به این ساحل خاص نیاز به ماشین خواهید داشت، این ساحل نه تنها در میان توریستان تور ترکیه، بلکه در میان مردم محلی ترکیه نیز محبوب است، اما با این حال نام این ساحل برای خیلی از توریستان ترکیه نا آشنا باقی مانده است. پس از اندکی رانندگی به سمت پایین تپه‌های روستا، به ساحلی دوست داشتنی خواهید رسید لازم به ذکر است که پیش از رسیدن به این ساحل بکر و زیبا نوشیدنی و خوراکی لازم را به همراه داشته باشید چراکه هیچ گونه خدماتی ارائه نمی‌شود. با این حال، این دقیقا همان چیزی است که ساحل ایلگین Ilgın را بسیار ویژه کرده است، در این ساح می‌توانید از زیبایی دریا و طبیعت اطراف آن، بدون هیچ گونه مزاحمتی لذت ببرید.

 

۲. ساحل گونشکیک بدروم - Gümüşlük

ساحل گونشکیک بدروم یکی از مناطق کم-ارتفاع بدروم است که اغلب مملوء از مردم محلی است، مردم گرم و صمیمی که در یکی از رستوران‌های بزرگ ماهی، مغازه‌ها در فروشگاه‌های هنر و صنایع دستی غذا می‌خورند. خوب چرا شما به یکی از این رستوران های ساحلی نمی پیوندید! علاوه بر این ساحل  Gümülük دارای مهمان‌خانه‌های دوست داشتنی کوچکی نیز می‌باشد که نزدیک آب هستند و این بدین معنیست که کل تعطیلات خود را می توانید در کنار ساحل سپری کنید. حتما غروب خورشید را در رستوران زیبای لیمون در ساحل گونشکیک  تماشا کنید و در آن از طعم بی نظیر غذاهای عالی ترکیه‌ای لذت ببرید.

 

۳. ساحل آکارلار بدروم - Akyarlar

ساحل کارلار Akyarlar منطقه عمدتا بکر و دست نخورده شبه جزیره بدروم است، این ساحل مکان خوبی برای فرار از مرکز توریستی اصلی شهر است. ساحل آکارلار با خلیج دنج، چشم‌انداز بازار شهر و دورنمایی از جزیره کوز یونان در لیست سواحل زیبای بدروم قرار گرفته است. در طول سفر به ترکیه از سپری کردن روز خود در این ساحل زیبای بدروم، و غذاخوردن در یکی از رستوران‌های ماهی در شب لذت ببرید.

 

۴.ساحل کیستبوکو بدروم - Kisebükü

ساحل کیستبوکو Kisebükü یکی دیگر از زیباترین سواحل مازی - Mazi است. البته در ابتدا لازم  به ذکر است که بهتر است در فصول غیرتعطیل و در روزهای هفته به این ساحل دنج بروید تا بتوانید از زیبایی آن به دور از هیاهوی جمعیت محلی لذت ببرید. با وجود بقایای تاریخی یک کلیسا و حمام‌های پراکنده در اطراف این ساحل به ساحلی پر آوازه بدیل گشته است. این ساحل همچنین مورد علاقه تورهای قایق‌سواری نیز می باشد. برای رسیدن به این ساحل، قطعا به یک ماشین  و یا یک راننده ماهر خواهید داشت چرا که مسیر ساحل کیستبوکو  نا هموار است اما زیبایی اینم ساحل ارزش سختی مسیر را دارد.

 

۵.ساحل کرجی بدروم -  Kargi Beach

سمت جنوبی بدروم، به دور از شهرت گردشگری خود، دارای بهترین سواحل‌ است. Kargı یکی از اولین گزینه‌های لیست‌هاست زیرا آرام‌تر از دیگر سواحل بدروم است. در اینجا می‌توانید ساحل شنی زیبایی بیابید که در روب روی آنها ویلاهای سفید و چند رستوران ماهی بدروم قرار دارند.

 

 سواحل آنتالیا

 

1. ساحل چیرالی (Çıralı Beach)

ساحل چیرالی فقط یک صخره از ویرانه‌های شهر تاریخی اُلیمپوس فاصله دارد و مانند اُلیمپوس محل ویرانه‌های باستانی هِلِنیک و مکان‌های تاریخی است.با بازدید از سایت سفر باتو می توانید تور آنتالیا را با قیمت مناسب بخرید.

این ساحل دنج به‌عنوان یکی از سواحل آنتالیا و یکی از چشم‌نوازترین سواحل کرانه‌ی مدیترانه شناخته می‌شود و بیشتر به‌خاطر صخره‌های همیشه شعله‌ور انتهای شمالی دهکده معروف است. در این منطقه تعداد زیادی هتل و مهمان‌خانه‌ نیز وجود دارد که خیلی‌هاشان به‌صورت خانوادگی اداره می‌شوند.

 

۲. ساحل آدراسان (Adrasan Beach)

آدراسان در غرب شهر تفریحی کِمِر و یکی از گنجینه‌های پنهان آنتالیاست. ساحل شنی این منطقه که کوه‌های پوشیده از کاج را در پس‌زمینه دارد، محل دنجی برای فرار از شلوغی‌های زندگی شهری است. در آدراسان می‌توانید کلبه‌ کرایه کنید و بدون اینکه مجبور به پرداخت هزینه‌های بالای هتل‌های لوکس باشید، از مدت اقامت‌تان لذت ببرید.

 

۳. ساحل اُلیمپوس (Olympos Beach)

ساحل اُلیمپوس واقع در جنوب منطقه‌ی تفریحی آنتالیا یکی از شناخته‌شده‌ترین سواحل ترکیه است و طرفداران زیادی در میان جوان‌ترها دارد. این محل به کوه اُلیمپوس نزدیک است و هم شامل مکان‌های تاریخی و جاده‌های قدیمی و هم پر از فضاهای سبز و زیبایی‌های طبیعی است.

 

۴. ساحل کُنیالتی (Konyaaltı Beach)

ساحل کُنیالتی با چشم‌انداز رشته‌کوه‌های بِی‌داغلاری یکی از محبوب‌ترین سواحل آنتالیاست که در نزدیکی مرکز شهر آنتالیا قرار دارد. ورود به این ساحل برای عموم آزاد و البته رایگان است؛ به‌همین‌خاطر معمولا تا پایان اکتبر ازدحام تقریبا زیادی دارد. اما خیال‌تان از بابت جا راحت باشد، چون ساحل کُنیالتی فضای باز زیادی دارد و همیشه می‌توانید جایی برای نشستن پیدا کنید. همچنین تعداد زیادی رستوران و کافه در دهکده‌های اطراف وجود دارد که خصوصا ساکنان محلی‌ به‌ آنها رفت‌وآمد دارند. خلاصه اگر باید در مرکز شهر اقامت کنید، ساحل کُنیالتی گزینه‌ی مناسبی است تا از سواحل دریای مدیترانه لذت ببرید.

 

۵. ساحل آلانیا دوگو (Alanya Doğu Beach)

ساحل آلانیا دوگو واقع در جنوب منطقه‌ی آنتالیا در تمام طول سال پذیرای گردشگران است. آلانیا در هر فصلی ارزش دیدن دارد، اما حال‌وهوای بهار در آلانیا چیز دیگری است. ساحل آلانیا دوگو با ۴۰ کیلومتر طول از شبه‌جزیره‌ی آلانیا شروع می‌شود و در امتداد کرانه‌ی منطقه‌ی قاضی‌پاشا ادامه می‌یابد.

 

سواحل مارماریس

شهر مارماریس یکی از بهترین و توریستی ترین شهر های کشور ترکیه می باشد که سالانه ‌گردشگران ایرانی زیادی با تور مارماریس به این شهر سفر می کنند. خوب است بدانید که ‌سواحل مارماریس بسیار معروف هستند و ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در رابطه ‌با برخی از سواحل مارماریس در اختیار کاربران سایت لحظه آخر و همچنین گردشگران ‌تور مارماریس قرار دهیم.

 

ساحل فولک مارماریس:

ساحل شنی فولک یکی از بهترین سواحل مارماریس محسوب می شود که در مارماریس ‌مرکزی قرار دارد. اگر قصد سفر با تور مارماریس و بازدید از این ساحل را دارید باید ‌بدانید که ورودی ساحل فولک رایگان می باشد همچنین جشنواره دریایی مارماریس نیز ‌هر ساله در این ساحل بی نظیر برگزار می شود.

 

ساحل اوزونیالی:

ساحل اوزونیالی که به ساحل لانگ بیچ معروف است در جوار ساحل فولک قرار دارد خوب ‌است بدانید که طول این ساحل حدود 300 کیلومتر می باشد و از بهترین و طولانی ترین ‌سواحل مارماریس می باشد.

 

ساحل ایچملر:

می توان گفت که ساحل ایچملر در میان سواحل مارماریس محبوب ترین آن ها می ‌باشد و اغلب گردشگران تور مارماریس از آن دیدن کرده و ساعاتی را به تفریح در ساحل ‌می پردازند.

آب های زلال، وجود تفریحات و ورزش های آبی متنوع و غیره از عوامل محبوبیت این ‌ساحل در میان گردشگران تور مارماریس محسوب می شود.

 

ساحل تورنس:

این سواحل در غرب مارماریس و در میان کوه های و تپه های جنگلی واقع شده است و ‌مناظر بکر و زیبایی را دارد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

گردشگرانی که با تور مارماریس سفر می کنند می توانند به این ساحل رفته و علاوه بر ‌شنا از دیدن مناظر اطراف ساحل نیز لذت ببرند.

 

سواحل کوش آداسی

هدف اصلی بیشتر گردشگران از سفر به کوش آداسی، استفاده از سواحل زیبای دریای اژه در این منطقه است. در بخش‌های شمالی و جنوبی شهر سواحلی مناسب و ایده آل قرار داشته و عمدتا سواحل این منطقه، شلوغ و پر تردد هستند. در سواحل کوش آداسی تعداد زیادی هتل و مراکز اقامتی واقع شده و همواره گردشگران زیادی در آن تردد می‌کنند. سواحل ویژه بانوان (ladies beach)، ساحل بهشت گمشده (lost paradise beach ) و ساحل طویل (long beach) در جنوب کوش آداسی قرار داشته و مابقی سواحل کوش آداسی در شمال قرار دارند. در این قسمت  از معرفی تور کوش آداسی به معرفی برخی از مشهورترین سواحل کوش آداسی می‌پردازیم.

 

ساحل داون تاون Downtown Beach

این ساحل بین بندرگاه و اسکله ساحلی قرار داشته و یکی از سواحل بسیار پر طرفدار و مشهور در کوش آداسی محسوب می‌شود که تعداد زیادی اقامتگاه و هتل نیز در نزدیکی آن واقع شده است. این ساحل دارای چشم‌اندازی زیبا و استثنایی به جزیره کبوتر بوده و نمای بندر و قایق‌های تفریحی و بسیار زیبا بوده و محلی ایده‌آل جهت حمام آفتاب و استراحت در ساحل محسوب می‌شود.

 

ساحل طویل long beach

این ساحل با عنوان ساحل طویل شناخته می‌شود زیرا طول این ساحل حدود ۱۸ کیلومتر بوده و در داخل آن بخش‌های مجزایی تعبیه شده که شامل کافه تریاها، رستوران‌ها و … است. در این ساحل تعدادی مراکز ورزش‌های آبی و ساحلی وجود داشته و موفعیت این ساحل در حدود ۶ کیلومتری جنوب کوش آداسی بوده و در سفر به این شهر شما می‌توانید با کمک مینی‌بوس‌های شهری و طی ۱۵ دقیقه خود را به ساحل برسانید.

 

ساحل الماس Diamond Beach / ساحل طلا Gold Beach

این ساحل که با نام‌های طلا و الماس شناخته می‌شود در مقابل اقامتگاه‌هایی قدیمی به نام نازیلی سیتسی (resort Nazilli Sitesi) و آیدین تور سیتسی (Aydin Tur Sitesi) در شهر کوش آداسی قرار دارد. این ساحل یکی از قدیمی ترین سواحل شهر محسوب شده و بیشتر ویلاهای ساحلی از دیرباز در این محل ساخته شده‌اند. در مسیر جاده اصلی به ساحل، بازاری به نام نازیلی (Nazilli Bazaar) قرار دارد که تجربه‌ای جالب برای خرید و گشت و گذار به شمار می‌رود. در این محل تعداد زیادی رستوران و کافه‌های سنتی ترکیه‌ای نیز قرار داشته و همچنین شما می‌توانید از کافه تریاهای ساحلی این محل لذت ببرید.در مورد تور ترکیه بیشتر بخوانید.

 

ساحل شن های نقره ای Silver Sand Beach

این ساحل در بخش SSK شهر کوش آداسی قرار داشته و رستوران‌ها و کافه‌های بسیار زیبا و با چشم‌اندازی بی‌نظیر در این ساحل ساخته شده‌اند. دسترسی به ساحل شن‌های نقره‌ای از مرکز شهر کوش آداسی بسیار ساده بوده و با استفاده از مینی‌بوس‌های Davutlar می‌توان به این ساحل دسترسی داشت.

 

ساحل پارک ملی National Park Beach

این ساحل را می‌توان یکی از سواحل مشهور و شناخته شده در ترکیه و قاره اروپا محسوب کرد. چند خلیج کوچک در این منطقه قرار گرفته و ساحل پارک ملی را می‌توان یکی از پر طرفدارترین نقاط ساحلی شهر کوش اداسی به شمار آورد. این ساحل در فاصله ۳۰ کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته و با دارا بودن جذابیت‌های طبیعی خودف برنامه‌ریزی برای دیدن آن در سفر به کوش آداسی کاملا ارزش داشته و شما می‌توانید با کمک مینی‌بوس‌های شهری به این ساحل برسید.

شما در این ساحل می‌توانید روزی را به صورت پیک نیک و زیر سایه درختان با منظره دریا بگذرانید. در این ساحل خدمات سرویس‌های بهداشتی بسیار مناسب، رستوران‌ها و کافه‌های فراوانی وجود داشته و از سوی دیگر آب‌های ساحلی این منطقه شفاف‌ترین و تمییز ترین آب در تمام منطقه کوش آداسی محسوب می‌شود.