در حال حاضر سه نسل خودرو سراتو که به ترتیب در سال های 2003 و 2009 و 2013 تولید شده اند در بازار کشور دیده میشوند، تولیدات سراتو برای جلب رضایت مشتری در طی سالها تغییرات قابل توجهی داشته، نسل اول از ظاهری آرامتر برخوردار بود، اما در نسل دوم کیا مدل کوپه سراتو را وارد بازار  کرد که ظاهری اسپرت داشت و توجه قشر جوانان را به خود جلب کرد.

پس از وارد شدن نسل سوم با کشور، سایپا قراردادی را برای مونتاژ مدل اتوماتیک و دستی این خودرو با کیا به عقد رساند، که به موجب آن شروع به مونتاژ مدل های اتوماتیک و دنده ای این خودرو کرد.

سراتوی مونتاژی سایپا در مدل دنده ای از موتور 1.6 لیتری و در مدل اتوماتیک از حجم موتور دو لیتر برخوردار میباشد. پیشرانه دو لیتری توان تولید 156 اسب بخار قدرت را دارد که این نیرو را به یک گیر بکس 6 دنده ای منتقل میکند. مصرف سوخت خودرو در هر 100 کیلومتر 7.7 لیتر به صورت سیکل ترکیبی میباشد.

از امکانات مدل آپشنال خودرو میتوان به اتولایت ، کروز کنترل، سانروف، دوربین عقب و شیفتر پشت فرمان اشاره کرد. سیستم ترمز ضد قفل و کیسه هوا جلو، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو با قابلیت پخش CD و درگاه USB و سیستم ( keyless + smartkey ) از دیگر امکانات خودرو میباشد.

سایپا با توجه به موفقیت در فروش پراید، برای حفظ بازار خود دست روی مونتاژ نسل دوم کیا گذاشته که این خودرو به مراتب ایمنی بیشتری نسبت به خودرو پراید را دارد، البته لازم به ذکر است که قیمت خودرو پراید با سراتو حدود 80 میلیون تومان اختلاف دارد.