کیک بستنی یکی از دسرهای خوشمزه و محبوب می باشد. کیک بستنی طرفداران زیادی دارد. کیک بستنی با طعم های متنوعی تهیه می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ ۳ عدد
شیر ¾ پیمانه
روغن مایع ¾ پیمانه
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
وانیل ⅛ قاشق چایخوری
آرد قنادی ⅕ پیمانه
شکر ¾ پیمانه
موز ۱ عدد
بستنی وانیلی ۲ عدد
خامه فرم گرفته به مقدار کافی

طرز تهیه کیک بستنی

کیک بستنی

مرحله اول

برای تهیه کیک بستنی خوشمزه، ابتدای کار یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ، وانیل و شکر را درون کاسه می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و کرم رنگ شود. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله ترفند های هوشمندانه برای جایگزین کردن شکر در رژیم غذایی را مشاهده نمایید.

مرحله دوم

حالا شیر را درون یک ظرف جداگانه می ریزیم، سپس پودر کاکائو را درون شیر می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا گلوله های پودر کاکائو کاملا حل شود. در ادامه مخلوط شیر و کاکائو را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

کیک بستنی

مرحله سوم تهیه کیک بستنی

در ادامه بلافاصه روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد با هم خوب ترکیب و یکدست شود. در ادامه درون یک ظرف جداگانه مخلوط آرد قنادی و بکینگ پودر را ۲ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر را مجددا درون الک می ریزیم، سپس این بار روی مواد درون کاسه الک می کنیم. در ادامه به کمک لیسک به صورت دورانی خوب مخلوط می کنیم تا مواد خمیر با هم ترکیب و یک دست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه قالب مورد نظر را انتخاب می کنیم، سپس کف قالب را با مقداری روغن چرب می کنیم.

مرحله ششم تهیه کیک بستنی

حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب های درون کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه کاملا بپزد.

کیک بستنی

مرحله هفتم

در این مرحله بستنی را در دمای محیط قرار می دهیم تا آب شود. در ادامه پس از گذشت ۵۰ دقیقه درون کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی فرو می کنیم اگر چیزی به آن نچسبید یعنی کیک به طور کامل پخته است.

مرحله هشتم

حالا کیک را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه کیک را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس با چاقو قسمت گنبدی کیک را جدا می کنیم و در وسط کیک یک حفره ایجاد می کنیم.

مرحله نهم تهیه کیک بستنی

در این مرحله خورده های کیک را برای تزئین کنار می گذاریم. در ادامه بستنی وانیلی آب شده را درون کیک می ریزیم، سپس موز را درون کیک قرار می دهیم، مجددا روی موز بستنی می ریزیم تا بستنی موز را پوشش دهد. همچنین اگر علاقه دارید میتوانی مقاله طرز تهیه بستنی وانیلی خوشمزه و مخصوص به روش کارخانه ای در منزل را مشاهده نمایید.

مرحله دهم

حالا لایه گنبدی کیک را مجددا روی حفره قرار می دهیم، سپس به مدت ۵ تا ۷ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا بستنی سفت شود. در پایان خامه فرم گرفته را روی کیک می مالیم، سپس با خورده کیک تزئین می کنیم. نوش جان

کیک بستنی

نکات تکمیلی در مورد کیک بستنی

و زمان پخت و انتظار آن در حدود 45دقیقه می باشد.

کیک بستنی را می توانید در وعده میان وعده - دسر - سرو نمایید.

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب می باشد.