کتلت مرغ یک از غذاهای خوشمزه و ساده می باشد. کتلت مرغ طرفداران زیادی دارد. کتلت مرغ پخت راحتی دارد و سریع آماده می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۱ عدد
سیب‌زمینی بزرگ ۱ عدد
پیاز کوچک ۱ عدد
آرد سوخاری ۱ قاشق غذا خوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
فلفل دلمه ای به مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم
آویشن، پاپریکا، پودر سیر به مقدار دلخواه
زعفران به مقدار دلخواه

طرز تهیه کتلت مرغ

کتلت مرغ

مرحله اول

برای تهیه کتلت مرغ مجلسی ابتدا سیب‌زمینی و پیاز را پوست بگیرید و تمیز بشورید و در یک ظرف با رنده ریز، رنده کنید، بعد با هم خوب مخلوط کنید و آب اضافی آن‌ها را با توری کامل بگیرید.

مرحله دوم

بعد مرغ را در غذا ساز بریزید و چند برش فلفل دلمه را به دلخواه اضافه کنید و با هم خوب میکس کنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و طعم وعطر فلفل دلمه ای به خورد مرغ رود. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله خواص درمانی عجیب فلفل دلمه ای را مشاهده نمایید.

مرحله سوم تهیه کتلت مرغ

اگر از غذاساز استفاده نمی‌کنید، گوشت مرغ را با چرخ گوشت، کامل چرخ کنید و فلفل دلمه را هم با رنده ریز رنده کنید و در یک ظرف با هم مخلوط کنید و خوب ورز دهید تا به خورد هم روند.

کتلت مرغ

مرحله چهارم

حالا در یک ظرف نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن، پاپریکا، پودر سیر و زعفران را هم به مرغ میکس شده اضافه کنید و خوب هم بزنید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود و به خورد مرغ رود.

مرحله پنجم

سپس پیاز و سیب‌زمینی رنده شده را به مواد اضافه کنید و زرده تخم‌مرغ و آرد سوخاری هم روی مواد بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید و با دست مقداری ورز دهید‌.
 
نکته: می‌توانید به مدت چند ثانیه همه مواد را در میکسر با هم میکس کنید.

کتلت مرغ

مرحله ششم تهیه کتلت مرغ

در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس مقداری از مواد را بردارید و با دست فرم دهید و تخت کنید و بعد در تابه سرخ کنید.نکته: می‌توانید از قالب‌های آماده با هر فرم و اندازه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید.

مرحله هفتم

زمانی که یک طرف کتلت خوب سرخ و طلایی شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود، بعد حرارت را کم کنید و ۱ تا ۲ دقیقه اجازه دهید تا کتلت‌ها مغز پخت شوند.

مرحله هشتم

بعد از آن کتلت‌ها را در ظرف مناسب بچینید و سپس چند گوجه را برش دهید و در اطراف ظرف قرار دهید و با چند برگ نعناع و شوید و جعفری، تزئین کنید. در آخر کتلت مرغ را به همراه نان تازه یا پلو زعفرانی و ته دیگ و سبزی خوردن، زیتون تازه و انواع دورچین سرو کنید. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله برای رفع تلخی زیتون چه باید کرد؟ را مشاهده نمایید.

کتلت مرغ

نکات کلیدی در تهیه کتلت مرغ

  1. سیب زمینی را در حدی آبپز کنید که پخته شود و له و زیاد نرم نشود.
  2. بعد از پخت سیب زمینی پوستش را گرفته و بگذارید ۲ ساعت تا خنک شود وگرنه کتلت خمیر می شود و همچنین باعث جذب کمتر روغن و امکان پاشیدن کتلت را بسیار کم می کند.
  3. در کتلت مرغ بنا به ذائقه خود می توانید از انواع ادویه ها استفاده کنید.
  4. برای عطر بیشتر می توانید به دلخواه کمی سبزی معطر اضافه کنید.
  5. اگه زمان دارید بهتره مواد کتلت که آماده شد نیم ساعت روشو بپوشونید و در محیط بذارید تا کمی استراحت کنه و بعد شروع به سرخ کردن کنید…این نکته در حفظ انسجام کتلت بی تاثیر نیست و از طرفی طعم مواد کاملا به خورد هم میره و کتلت خوشمزه تر می شود.
  6. فقط لایه نازکی آرد سوخاری رو کتلت مرغ باشد نه بیشتر.