پیتزا مخلوط یکی از پیتزاهای خوشمزه می باشد. پیتزا مخلوط طرفداران زیادی دارد. در ادامه قصد معرفی تهیه پیتزا مخلوط را به روش فست فودی ها خواهیم داشت.

مواد لازم برای ۲ نفر
سوسیس یا کالباس ۳۰۰ گرم
قارچ ۲۰۰ گرم
ذرت پخته شده ۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای رنگی ۳ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم
خمیر پیتزا ۱ عدد بزرگ
سس پیتزا ۱ قاشق غذاخوری سر پر
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
آویشن و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه پیتزا مخلوط فست فودی

پیتزا مخلوط

مرحله اول

برای تهیه پیتزا مخلوط فست فودی ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود. در ادامه سوسیس یا کالباس را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم تهیه پیتزا مخلوط

در این مرحله سوسیس را به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و با حرارت بالا کمی تفت می دهیم تا سوسیس سرخ شود. توجه داشته باشید که اگر سوسیس را با حرارت کم و مدت طولانی تفت دهیم پفکی و کمی سفت می شود.

پیتزا مخلوط

مرحله سوم

حالا سوسیس را از تابه خارج می کنیم، سپس قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه چند تکه از قارچ را برای تزیین روی پیتزا نگه می داریم و باقی آنرا به تابه اضافه می کنیم و با حرارت بالا تفت می دهیم تا آب نیندازد. همچنین اگر علاقه دارید می توانید مقاله 4 روش فریز کردن قارچ بدون سیاه شدن و پلاسیدگی را مشاهده نمایید.

مرحله چهارم

در این مرحله ۲ قاشق غذاخوری از فلفل دلمه ای نیز به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا نرم شود. حالا سوسیس را هم به تابه اضافه می کنیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن اضافه می کنیم.

پیتزا مخلوط

مرحله پنجم تهیه پیتزا مخلوط

مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا مواد کمی از حرارت بیفتند و خنک شوند. در ادامه خمیر پیتزای آماده یا خمیر پیتزایی که خودمان درست کرده ایم را درون قالب پیتزا قرار می دهیم.

مرحله ششم

برای اینکه خمیر پیتزا خیلی پف نکند، آنرا با چنگال سوراخ می کنیم. در ادامه سس پیتزا را اضافه می کنیم و به صورت یکدست روی خمیر پیتزا پخش می کنیم. حالا مقداری از پنیر پیتزا را به صورت پخش روی سس می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط سوسیس، فلفل دلمه ای و قارچ را روی پیتزا پخش می کنیم، سپس روی مواد را با پنیر پیتزا به طور کامل پوشش می دهیم. حالا با قارچ، فلفل دلمه ای رنگی و ذرت روی پیتزا را تزیین می کنیم.

پیتزا مخلوط

مرحله هشتم تهیه پیتزا مخلوط

در این مرحله پیتزا را به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا آماده شود. برای اینکه خمیر پیتزا خشک نشود، می توانیم یک درون یک کاسه فلزی مقداری آب بریزیم و درون فر قرار دهیم تا رطوبت ایجاد کند.

مرحله نهم

پس از اینکه پنیر پیتزا به صورت کامل ذوب شد، فر را خاموش کرده و گریل فر را روشن می کنیم تا پنیر پیتزا طلایی شود. در پایان پیتزا را از فر خارج می کنیم، سپس آنرا برش می زنیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

نکات تکمیلی در مورد پیتزا مخلوط

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20دقیقه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود 20دقیقه میباشد.

پیتزا مخلوط را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید.