نسرین علیزاده اظهار کرد: اگر احساس فراموشی می کنید، ممکن است این مشکل ناشی از کمبود خواب یا دلایل دیگری همچون ژنتیک، سطح فعالیت بدنی و شیوه زندگی و عوامل محیطی باشد با این حال، شکی نیست که رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت مغز دارد.

وی بیان داشت: برای تقویت حافظه، مواد غذایی مانند سبزیجات، اسیدهای چرب امگا 3، مصرف انواع توت ها و گیلاس و گردو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

علیزاده درخصوص مصرف سبزیجات گفت: سبزیجاتی مانند کرفس، کلم بروکلی،کلم، سبزیجات تیره به بهبود حافظه کمک می کنند بنابراین در ساندویج هایتان از کلم برگ یا بروکلی استفاده کنید همچنین بروکلی تفت داده شده گزینه خوبی در کنار ناهار و شام است.

وی با بیان این که توت ها به خصوص توت های رنگ تیره مانند تمشک، زغال اخته و گیلاس منبع غنی از آنتوسیانین ها و دیگر فلاونوئیدها هستند، افزود: این میوه ها عملکرد حافظه را افزایش می دهند بنابراین از این میوه ها به عنوان یک میان وعده، ترکیب با غلات یا به صورت پخته در دسر به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان استفاده کنید.

علیزاده امگا 3 را برای سلامت مغز ضروری دانست و گفت: اسیدهای چرب امگا 3، به خصوص دیکوزا هگزانوئیک اسید یا DHA، ممکن است به بهبود حافظه در جوانان کمک کند.

وی عنوان کرد: غذاهای دریایی، جلبک ها و ماهی های چرب از جمله ماهی قزل آلا، ماهی تن، ساردین ها و شاه ماهی از بهترین منابع اسید چرب امگا 3 هستند و هفته ای دو بار ماهی برای به دست آوردن یک دوز سالم توصیه می شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: اگر نمی توانید ماهی را بخورید، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا گزینه های دیگر غذایی و مکمل ها را برای شما در نظر بگیرد.

وی با بیان این که اثرات مفید گردو برای قلب برای همه آشکار است، گفت: گردو باعث بهبود عملکرد شناختی مغز می شود و مصرف گردو به اندازه یک مشت به عنوان یک میان وعده برای رفع گرسنگی مناسب است.