به گزارش پارس نیوز، 

ویزای توریستی انگلستان

برای بازدید از انگلستان نیازی نیست دوست یا خانواده ای در این کشور داشته باشید. ویزای توریستی به درخواست کننده این اجازه را میدهد که برای اوقات فراغت یا ملاقات خانواده یا دوستان، شرکت در رویداد های ورزشی یا درمان های پزشکی خصوصی وارد انگلستان بشود. ویزای توریستی انگلستان تا ۶ ماه صادر می شود.

متقاضی برای گرفتن ویزای توریستی انگلستان باید اثبات کند که برای اقامت انگلستان هزینه های لازم (هزینه سفر و اقامت) را دارد و نیازی به کار کردن در این مدت ندارد و یا حتی به کمک مالی دولت انگلستان  نیازی ندارد و یا می تواند نشان دهد که برای ماندن در انگلستان از خانواده می تواند کمک بگیرد. در ضمن در مدت زمان اقامت در انگلستان با ویزای توریستی اجازه کار هم وجود ندارد. بعد از اتمام مدت زمان ویزای توریستی حتما باید کشور انگلستان ترک شود.

1

 General visitors

در صورتی که به عنوان توریست برای ملاقات خانواده و دوستان وارد خاک انگلستان شده اید تحت ویزای توریستی به هیچ عنوان اجازه درس خواندن و کار و فعالیت های ورزشی را نمی توانید داشته باشید. برای ازدواج نمی توانید اقدام نمایید. درمانهای پزشکی نیز نمی توانید دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی انگلستان

در صورت اشتغال به کار

یک نامه از کارفرما که نشان دهد برای دوره خاصی کشور را ترک می کنید. نامه باید شامل جزییات استخدام، مدت زمان اشتغال،سمت شغلی و میزان حقوق دریافتی باشد. کارفرما باید ذکر کند که در چه تاریخی به ادامه کار خواهید پرداخت.

 

در صورت تحصیل در انگلستان

اگر درس می خوانید نامه ای از دانشگاه یا مؤسسه ای که در ان مشغول به تحصیل هستید تهیه کنید همراه با جزییاتی که نشان دهد در چه دوره ای هستید، شروع و پایان دوره چه زمانی است، تاریخ تعطیلات و تاریخی که قصد دارید از انگلستان بازدید کنید، سند مالکیت یا ازدواج که پایبندی شما را به کشور نشان دهد، برنامه سفر، رزرو بلیط یا هتل و نامه بانکی برای حداقل ۳ تا ۶ماه که نشان دهنده تمکن مالی در مدت زمان اقامت شما در انگلستان باشد. شما حداکثر ۶ ماه می توانید در انگلستان باشید، در صورتی که ویزا برای مدت کمتری صادر شده باشد می توانید تا ۶ ماه درخواست تمدید ان را بکنید.

2

در صورتی که بازدید کننده ورزشی هستید (sports visitor)

اگر یک ورزشکار حرفه ای یا آماتور هستید و می خواهید به انگلستان بیایید تا در یک رویداد ورزشی شرکت کنید یا یکی از اعضای تیم هستید و می خواهید تیم را همراهی کنید باید به عنوان بازدید کننده ورزشی درخواست ویزای توریستی را بدهید.

  Entertainer visitor

در صورتی که به حرفه ای میپردازید که به سرگرم کردن مردم می پردازد چه به صورت حرفه ای چه آماتور و می خواهید در یک رویداد شرکت کنید یا یک رقابت هنری- فرهنگی یا موسیقی و یا عضو یک تیم هستید باید برای ویزای توریستی درخواست دهید.

  Special visitor

جهت ازدواج یا درمانهای پزشکی اگر می خواهید به انگلستان سفر کنید یا در دوره های کوتاه مطالعاتی می خواهید شرکت باید اقدام کنید. در همه موارد به عنوان والد بچه باید ثابت کنید که special visitor کنید یا والد یک بچه هستید به عنوان یک برای دوره کوتاه کمتر از ۶ ماه قصد دارید از انگلستان بازدید کنید.

هزینه زندگی در انگلستان

هزینه های محل اقامت در انگلستان بسته به سلیقه شما بسیار متفاوت می باشند. این هزینه ها در شهرهای بزرگ بیشتر و درحومه کمتر می باشند. هتل های ارزان که معمولا دارای اینترنت رایگان، صبحانه، تلویزیون، امکانات خشک شویی و اتاق مشترک هستند بین ۱۵ تا ۴۰ پوند برای هر شب می باشند. اگر اتاق خصوصی بخواهید حداقل مبلغ ۵۰ پوند را باید برای یک شب پرداخت کنید.