به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد گلزاری با بیان اینکه طرح ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی اقدامی شتابزده بوده تردیدی وجود ندارد، گفت: اما در حال حاضر نیز نباید با شتابزدگی بیشتر خود را درگیر مساله تفکیک کنیم.

گلزاری با اشاره به روند تثبیت ساختار وزارت ورزش و جوانان، گفت: البته موضوع ساختار در شورای راهبردی وزارتخانه با حضور وزیر ورزش و جوانان و حدود 20 نفر از صاحبنظران در حال پیگیری است. اما برای رسیدن به موفقیت باید بدون درگیری ذهنی در مورد ساختار، مسائل جوانان را دنبال کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان ساماندهی موضوع «ازدواج جوانان» را یکی از اصلی‌ترین راهبردهای این وزارتخانه دانست و گفت: زمانی که دولت اصلاحات تشکیل شد هفتاد و دو درصد جوانان کشور در فاصله سنی 14 تا 20 سال بودند. آن زمان راهبرد افزایش مشارکت های اجتماعی جوانان به عنوان اولویت اصلی به درستی انتخاب و برنامه ریزی شد.

گلزاری با اشاره به تغییرات جمعیتی شکل گرفته در دهه اخیر گفت: در حال حاضر بیشترین جمعیت جوان کشور متعلق به سن 25 تا 29 سال و بعد از آن متعلق به سن 20 تا 24 سال است. بنابراین در حال حاضر هفتاد و دو درصد از جمعیت جوان کشور را افراد 20 تا 29 سال تشکیل می‌دهند که مهمترین دغدغه آنان ازدواج و مسائل معیشتی از جمله اشتغال و مسکن است.

وی افزود: البته این مساله به معنای نادیده گرفتن سایر موضوعات جوانان نیست. مشارکت‌های اجتماعی، اوقات فراغت و کاهش آسیب‌های اجتماعی جوانان نیز از دیگر راهبردهای اصلی وزارتخانه است و باید برای تمامی این راهبردها برنامه‌های کارآمدی تدوین شود.

گلزاری توانمندسازی جوانان را امری ضروری دانست و گفت: باید افزایش مشارکت اجتماعی با توانمندسازی جوانان همراه شود زیرا فعالیت در اجتماع بدون توانمندی لازم خستگی را به همراه دارد و انگیزه ای پایدار ایجاد نمی کند.

معاون ساماندهی امور جوانان تأکید کرد: هم اکنون زمان کار و فعالیت است و در همین راستا لازم است سازمان های مردم نهاد نیز حضور پررنگ تری نسبت به گذشته داشته باشند و این حضور پررنگ نیز فقط افزایش این سازمان در جامعه  بدون کارآفرینی نیست.