به گزارش پارس نیوز، 

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار که پرسید روز گذشته، یک قاضی آرژانتینی از طریق وزارت امور خارجه و سفارت روسیه درخواست کرد مسکو شما را به اتهام دخالت در حملات تروریستی سال 1994 دستگیر نماید، به نظر شما چرا چنین درخواستی در حال حاضر از روسیه شده است، درحالیکه قبلا شما چندین بار از مسکو بازدید کرده‌اید؟ علت آن چیست؟گفت: این آقای قاضی آرژانتینی از وابستگان موساد اسرائیل است و به خاطر حقوقی که از موساد می‌گیرد اظهاراتی را بیان می‌کند.

ولایتی افزود: این درخواست به این خاطر اکنون مطرح شده که رژیم صهیونیستی و آمریکا از همکاری روسیه و ایران راضی نیستند. همکاری روسیه و ایران دشمنان زیادی دارد.

گفتنی است در پی لابی‌گری صهیونیست‌ها، رودولفو کورال، قاضی فدرال آرژانتینی، همزمان با سفر وزیر خارجه پیشین کشورمان به روسیه از مسکو خواست وی را به اتهام آنچه "دست داشتن در حادثه بمب‌گذاری مرکز یهودیان آمیا در بوئنوس‌آیرس در سال 1994" خوانده شده، بازداشت کند.

این اتهامات علیه مقامات ایرانی در حالی مطرح می‌شود که هیچگونه سند و مدرکی مبنی بر دست داشتن جمهوری اسلامی ایران در این حادثه وجود ندارد و تهران همواره آن را رد کرده است.