به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در کنفرانسی در خصوص امنیت سایبری در مسکو اظهار کرد، ارتقا استانداردهای امنیت سایبری مشترک که منافع همه کشورها را در نظر داشته باشد از اهمیت خاصی برخوردار است.

پوتین افزود: تهدیدهای سایبری به میزانی گسترده شده‌اند که تنها می‌توان با اقدامات مشترک همه جامعه بین‌المللی آن‌ها را خنثی کرد. بارها شاهد آن بوده‌ایم که خودخواهی برخی از کشورها و تلاش آن‌ها برای اقدام مستقیم در راستای مافع خودشان به ثبات اطلاعاتی جهانی آسیب زده است.

رییس جمهور روسیه همچنین به اقدامات مسکو و سایر کشورهای اروپای برای دستیابی به مکانیزم مورد توافقی برای حفظ قوانین اطلاعات شخصی اشاره کرد و آن را نمونه‌ای مثبت از همکاری‌های بین‌المللی دانست.

پوتین به ادعاهای وارد شده به مسکو درباره هکرهای تحت حمایت دولت و ادعای مداخله آنان در انتخابات آمریکا اشاره‌ نکرد. مسکو شدیدا مداخله در انتخابات 2016 آمریکا را تکذیب می‌کند.

او همچنین از افزایش حدود 30 درصدی حملات سایبری علیه روسیه در سه ماهه اول سال 2018 در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته خبر داد.

وی افزود، روسیه در تلاش است تا سیستم خودکاری را برای تسهیل تبادل اطلاعات میان تجارت‌ها و نهادهای اجرای قوانین تولید کند تا از این طریق امنیت سایبری را افزایش دهد.