در جریان یک حادثه مشکوک رانندگی در «پرنس جورج کانتی» در جنوب ریچموند  واقع در ویرجینیا، چند نظامی آمریکایی مجروح شدند.

به گزارش وبگاه «آرمی تایمز» این حادثه صبح دوشنبه به وقت محلی  رخ داد و اتوبوس  نظامی حامل  نیروهای گارد ملی آمریکا در حادثه ای مشکوک در مرکز ویرجینیا واژگون شد. پلیس منطقه مدعی انحراف این اتوبوس به کنار جاده شده است. در این حادثه 14  نظامی آمریکا مجروح شدند.

ارتش آمریکا بدون اشاره به جزئیات بیشتری از این حادثه از انجام تحقیقات در این زمینه خبر داده است.

برخی منابع خبری دیگر به ذکر جزئیاتی بیشتر از این حادثه پرداخته و نوشتند که این اتوبوس حامل 25 نظامی آمریکا بود. وبگاه استرایپس با اشاره به این حادثه از اعزام چهار تن از مجروحان به بیمارستان خبر داد.

این وبگاه به نقل از سخنگوی ارتش آمریکا از انجام تحقیقات بیشتر  در این زمینه خبر داد.

نیروهای گارد ملی آمریکا مسئولیت محافظت از ساختمان کنگره و برخی مراکز مهم دیگر را در جریان شورشهای اخیر بر عهده داشتند.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا،«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

بیش از ۲۰ هزار نظامی آمریکایی بعد از شورش‌های ۶ ژانویه طرفداران دونالد ترامپ در مقابل کنگره، در پایتخت ایالات متحده مستقر شدند. ژنرال «دنیل هاکانسون» رئیس گارد ملی ارتش ایالات متحده اخیرا  در جلسه استماع در سنا در همین زمینه از پایان ماموریت نیروهای خود در روز دوشنبه 23 مه خبر داد.بر این اساس، نیروهای گارد ملی به ماموریت ویژه خود در حفاظت از ساختمان کاپیتول هیل در واشنگتن خاتمه داده و به ماموریتهای عادی خود در پایگاههای اصلی بازمی‌گردند.