دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا ، بار دیگر به چهره‌ای خبرساز در این کشور تبدیل شده است. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه رؤیاپردازی‌های خود برای بازگشت به این سمت، مدعی حضور دوباره جمهوری‌خواهان در کاخ سفید در آینده نزدیک شد.
  سنا و کاخ سفید را پس می‌گیرم 
ترامپ طی پیام ویدئویی که در شبکه مجازی «کمیته ملی سناتوری جمهوری‌خواهان» منتشر شد، ادعا کرد:
 «ما سنا را پس خواهیم گرفت، ما کاخ سفید را پس خواهیم گرفت، زودتر ازآنچه که فکرش را کنید. این کار، واقعا چیز ویژه‌ای خواهد بود.» 
به نوشته وبگاه نشریه «فوربس» بااین‌که تاریخ ضبط این ویدئو مشخص نیست اما انتشار آن ساعاتی قبل از سخنرانی او در مجمع سالانه حزب جمهوری‌خواه در ایالت کارولینای شمالی رخ داده است.پیش‌ازاین نیز گزارش شده بود که ترامپ انتظار دارد تا ماه اوت (نیمه اول مرداد تا نیمه اول شهریور) بار دیگر به‌عنوان رئیس‌جمهور به کاخ سفید بازگردد!«مگی هابرمن» خبرنگار روزنامه «نیویورک‌تایمز» که دهه‌هاست اخبار مربوط به ترامپ را دنبال می‌کند و کسی بوده که برخی مسائل مربوط به دولت وی را برای اولین بار گزارش کرده، در توییتی ضمن بیان این‌که ترامپ این مسئله را با تعدادی از افرادی که با آن‌ها در ارتباط است در میان گذاشته، افزود: ترامپ بر بازبینی نتایج انتخاباتی در ایالت‌هایی که همچنان تلاش می‌کند نتایج آن‌ها را تغییر دهد، متمرکز بوده است.
 طرفداران ترامپ آماده شورش هستند 
اعضای فرقه  افراطی کیواِنان معتقدند که در آمریکا یک دولت پشت پرده وجود دارد که ترامپ در دوره ریاست‌جمهوری خود در تلاش بود با آن‌ها مبارزه کند. حامیان این فرضیه یکی از عوامل اصلی حمله به کنگره آمریکا در ششم ژانویه سال جاری میلادی بودند.
در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا،  ترامپ تا پیش از شمارش آرای پستی از بایدن پیش افتاده بود؛ اما با شمارش آرای پستی که در برخی ایالت‌ها تا چند روز طول کشید، نتیجه انتخابات به نفع بایدن تغییر کرد.ترامپ پس از شکست در انتخابات، ادعای تقلب گسترده توسط دموکرات‌ها را مطرح کرد و ده‌ها شکایت در ایالت‌های مختلف مطرح کرد که تقریبا همه آن‌ها بی‌نتیجه ماندند. درنهایت، هواداران ترامپ روز بررسی آرای الکترال در جلسه مشترک کنگره، به این ساختمان حمله کردند که درنتیجه آن شماری کشته و زخمی شدند.به‌رغم گذشت چند ماه از آغاز ریاست‌جمهوری جو بایدن در آمریکا، نتیجه نظرسنجی مشترک رویترز و مؤسسه «ایپسوس» نشان می‌دهد اکثر جمهوری‌خواهان دونالد ترامپ را «رئیس‌جمهور واقعی» این کشور می‌دانند و ازنظر آن‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته این کشور تقلب شده است.
 صفحات اجتماعی ترامپ همچنان مسدود می‌شوند 
شرکت فیسبوک اخیرا اعلام کرده است  که حساب کاربری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این شبکه اجتماعی را برای مدت دو سال از تاریخ ۷ ژانویه که تعلیق آن آغازشده بود، ادامه خواهد یافت.ترامپ نیز در واکنش به تصمیم فیسبوک برای تعلیق حساب کاربری‌اش تا سال ۲۰۲۳، آن را اقدامی «توهین‌آمیز» توصیف کرد.ترامپ در بیانیه‌ای که دراین‌باره صادر کرد، افزود: «نباید به آن‌ها اجازه سانسور و ساکت کردن داده شود و درنهایت ما پیروز خواهیم شد. کشور ما نمی‌تواند این سوءاستفاده را بیش از این تحمل کند.» 
رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر با انتقاد از اقدام شبکه‌های اجتماعی در تعلیق صفحات شخصی‌اش، ادعای خود درباره تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ را تکرار کرد.وی دراین‌باره گفت: «تصمیم فیسبوک، توهین به رکورد آرای ۷۵ میلیون نفر به‌علاوه بسیاری دیگر که در انتخابات متقلبانه  ۲۰۲۰ به ما رأی دادند به شمار می‌آید.» 
فیسبوک در بیانیه روز جمعه خود درباره تمدید تعلیق حساب کاربری ترامپ اعلام کرد که در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۳ بار دیگر وضعیت «خطر برای امنیت عمومی» را درباره حساب کاربری ترامپ ارزیابی خواهد کرد.در بیانیه فیسبوک آمده است: «البته این مجازات تنها درباره خدمات ما اجرا می‌شود و آقای ترامپ همچنان برای اظهار عمومی خود از دیگر راه‌ها آزاد است.» 
پس از حوادث روز ۶ ژانویه کنگره که طی آن طرفداران ترامپ به کنگره حمله‌ور شدند تا مانع از تأیید پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری شوند، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی آمریکا، صفحات شخصی ترامپ را مسدود یا تعلیق کردند.
 ترامپ به فکر تسخیر کنگره است 
نکته دیگری که نمی‌توان آن را نادیده انگاشت، به تلاش ترامپ و طرفدارانش برای پیروزی در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در سال ۲۰۲۲ بازمی‌گردد. درصورتی‌که جمهوری‌خواهان بتوانند اکثریت سنا را در دست‌گیرند، به گزینه‌ای به نام استیضاح بایدن فکر می‌کنند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اعلام کرد: پیشنهاد ریاست مجلس نمایندگان برایش«جالب» است اما امکان حضور خود به‌عنوان نامزد نمایندگی در انتخابات میان‌دوره‌ای این مجلس کنگره در سال ۲۰۲۲ را اندک ارزیابی کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه هیل این ایده قبلا توسط استیو بانون، دستیار سابق ترامپ ابراز شده بود و به دنبال مجری یک کانال رادیویی افراطی دراین‌باره از رئیس‌جمهور سابق سؤال کرد. ترامپ در پاسخ گفت: «این ایده خیلی جالب است.»
ترامپ برای انتخاب به سمت رئیس مجلس نمایندگان، باید نه‌تنها در انتخابات حوزه انتخابیه خود پیروز شود بلکه همچنین از حمایت اکثریت نمایندگان کنگره برخوردار شود که برای آن تعداد نمایندگان جمهوری‌خواه در این مجلس باید از تعداد نمایندگان دموکرات بیشتر شود. در انتخابات ۲۰۱۸، جمهوری خواهان اکثریت خود را در مجلس نمایندگان از دست دادند. در سال ۲۰۲۰ نیز دموکرات‌ها اکثریت خود را حفظ کرده و نانسی پلوسی  رئیس این مجلس باقی ماند.
رئیس‌جمهور پیشین گفت:« برخی پیشنهاد کردند که وی برای نمایندگی مجلس سنا ، مجلس دیگر کنگره نامزد شود اما   ایده شما (عضویت و ریاست مجلس نمایندگان)ممکن است بهتر باشد.»
روزنامه هیل خاطرنشان می‌سازد اگر ترامپ تصمیم به شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نمایندگان بگیرد ، با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد.پیش‌ازاین، رئیس‌جمهور سابق آمریکا فقط تمایل خود برای شرکت مجدد در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری را  اعلام کرده بود . درهرحال، دردسرسازی‌های ترامپ برای بایدن تمامی ندارد!