« اکرم الکعبی » دبیرکل جنبش النُجَباء عراق در واکنش به حمله تروریستی اخیر در شهر کاظمین عراق طی پستی در توئیتر نوشت که این انفجار نفوذ بزرگی بود و دولت باید مسئولیت خود را بپذیرد.

وی در این پست نوشت: «انفجاری که در کاظمین روی داد، یک اقدام تروریستی تمام‌عیار بود. ما به خانواده‌ شهدا تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال برای شهدا رحمت و برای زخمی‌ها شفای عاجل مسألت داریم».

الکعبی در ادامه تاکید کرد: «ما نارضایتی شدید خود را برای سهل‌انگاری در حمایت از شهروندان و اماکن مقدس به ویژه در منطقه‌ای که می‌بایست کاملا ایمن باشد، ابراز می‌کنیم».

وی تصریح کرد: «نفوذ بسیار بزرگی صورت پذیرفته و دولت باید مسئولیت‌های خود در قبال این پرونده مهم را بپذیرد. به ویژه که اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد گروه تروریستی داعش آماده حمله به برخی مناطق در عراق است تا بی‌گناهان را مورد هدف قرار دهد».

پنج‌شنبه گذشته، برخی منابع خبری از وقوع یک انفجار در شهر کاظمین و شهادت سه‌تن و زخمی شدن دست‌کم ۲۳ نفر خبر دادند. ابتدا اعلام شد که دلیل، انفجار یک کپسول گاز در نزدیکی یک رستوران در این شهر بوده اما سپس داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت. امروز نیز برخی منابع رسانه‌ای از دستگیری اعضای باند تروریستی عامل این انفجار خبر دادند.