وزارت کشور عراق شنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق 11 نفر از اعضای گروه تروریستی داعش را در شرق استان دیالی زخمی کردند.

 به نوشته روزنامه «ینی شفق» وزارت کشور عراق اعلام کرد که  درعملیات همزمان در «ابو صیدا» ، «خان بنی سعد» و «عبرا» انجام شده و تروریست ها در عملیاتی در پنج مکان مختلف گرفتار شدند. تروریست های دستگیر شده در اعترافات خود  به عضویت در گروه تروریستی داعش اذعان کردند

در سال 2014، گروه تروریستی داعش کنترل کامل مناطق موصل، صلاح الدین و انبار را بدست آورد و مناطقی از دیالی و کرکوک را تصرف کرد، اما سرانجام دولت عراق کنترل این سرزمین‌ها را بدست آورد.

اگرچه سه سال از حذف داعش از منطقه می‌گذرد، اما حملات این گروه در مناطق روستایی کرکوک، موصل، صلاح الدین و انبار همچنان ادامه دارد. در همین زمینه یک منبع امنیتی روز جمعه از حمله عناصر گروه تروریستی به نیروهای پلیس عراق در استان کرکوک خبر داد.

این منبع گفت که عناصر داعش در شهرستان «داقوق» در جنوب استان کرکوک با نیروهای پلیس درگیر شدند. وی تأکید کرد که عناصر داعش بامداد امروز جمعه در روستای «گلوز»، به یک گشتی متعلق به نیروهای پلیس این منطقه حمله کردند. به گفته این منبع، در جریان این حمله، یک نفر از نیروهای پلیس کشته و پنج نفر دیگر از این نیروها زخمی شدند.

داعش اخیرا به دو نقطه امنیتی در کرکوک، که یکی از آنها تحت کنترل نیروهای الحشد الشعبی و دیگری تحت کنترل نیروهای ارتش بود، حمله کرد.

«عرفان عبدالحسین الامامی» معاون فرماندهی عملیات محور شمال عراق در الحشد الشعبی درباره این حمله گفت: چندین خمپاره به سوی دو نقطه یکی در جنوب داقوق تحت کنترل فرماندهی عملیات شمال الحشد و دیگری تحت کنترل ارتش در روستای «البومفرج» در جنوب کرکوک  شلیک شد.به دنبال شلیک خمپاره‌ها، یک حمله تروریستی علیه این دو مقر صورت گرفت که مهار و خنثی شد.

چندی قبل و پیش از این حمله تروریستی، سرویس اطلاعات عراق طی بیانیه‌ای از خنثی کردن یک طرح تروریستی برای ترور نیروهای سازمان الحشد الشعبی در کرکوک خبر داده بود.