پایگاه خبری “عرب ۴۸” نیز گزارش داد که رژیم صهیونیستی در پی تشدید تنش و درگیری‌ها در محله الشیخ جراح و تهدیدات اخیر «محمد ضیف» فرمانده کل گردان‌های قسام نیروهای خود را به حالت آماده‌باش کامل درآورده است.

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هزاران فلسطینی نماز صبح را در میادین و مصلی‌های مسجد مبارک الاقصی برگزار کردند.

نمازگزاران فلسطینی پس از اقامه نماز صبح در مسجد الاقصی، یکصدا برای دفاع از این مسجد مبارک در برابر حملات اشغالگران اسرائیلی هم قسم شدند.

در همین ارتباط، گزارش‌ها از درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان و شهرک‌‌نشینیان صهیونیست در محله الشیخ جراح در قدس اشغالی حکایت دارد.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که نظامیان صهیونیست به سرکوب و دستگیری جوانان فلسطینی در محله الشیخ جراح ادامه می‌دهند.

پایگاه خبری عبری زبان “والا” اعلام کرد که نظامیان اسرائیلی شب گذشته ۱۵ فلسطینی را در محله شیخ جراح در قدس به خاطر درگیری با شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی و تظاهرات بازداشت کردند.

ویدیوهایی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی همچنین نشان می دهد که علاوه بر نظامیان صهیونیست، شهرک نشینان اسرائیلی نیز به سمت فلسطینی‌ها در محله الشیخ جراح تیراندازی می‌کنند.

جوانان فلسطنی در پاسخ به حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به روزه‌داران فلسطینی در محله الشیخ جراح در قدس اشغالی با آنها درگیر شده و خودروی صهیونیست‌ها را به آتش کشیدند.

عملیات شهادت طلبانه سه جوان فلسطینی علیه نظامیان صهیونیست در جنین

منابع خبری از عملیات شهادت طلبانه سه جوان فلسطینی علیه نظامیان این رژیم در گذرگاه «سالم» در نزدیکی جنین خبر دادند.

این دومین حادثه در نوع خود علیه نظامیان صهیونیست در یک هفته گذشته به شمار می رود. اخیرا در جریان حمله مقاومت فلسطین به شهرک «عقربا» در جنوب نابلس سه صهیونیست زخمی شدند که یک نفر بعد از این حادثه کشته شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی در درگیری‌های مسلحانه امروز با نظامیان صهیونیست، دو فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر نزدیک پایگاه نظامی سالم در شمال جنین واقع در کرانه باختری شهید و نفر سوم نیز زخمی شده است.

جنبش حماس خطاب به جوانان فلسطینی: همچنان در میدان باشید

جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس، اعلام کرد که این مورد را در این روز مورد تاکید قرار می‌دهیم:

-نسبت به مکر و دسیسه‌های دشمن هشدار می‌دهیم، نبرد با این رژیم در محله الشیخ جراح، باب العامود و محوطه‌های مسجد الاقصی همچنان ادامه دارد، پس ای قهرمانان میدان نبرد را خالی نکنید.

-عموم ملت فلسطین در هر مکانی به ویژه کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را به حضور گسترده در محوطه‌های مسجد الاقصی در شب قدر و اعتکاف در آن تا صبح روز عید دعوت می‌کنیم.

– از مقاومت قهرمان فلسطین در نوار غزه دعوت می‌کنیم در ایام باقی مانده از ماه مبارک رمضان اعلام بسیج عمومی کند تا به دشمن غاصب بفهماند که مقاومت با تمامی قدرت و امکاناتی که دارد همچون دژی محکم برای دفاع از قدس شریف و مسجد الاقصی ایستاده است.

-از تمامی فلسطینیان در خارج و امت اسلامی و عربی می‌خواهیم برای دفاع از قدس به پا خیزند و در مقابله با تجاوزات اشغالگران علیه مسجد الاقصی سهمی داشته باشند و تمامی توان خود را برای بازگشت قهرمانانه به قدس و مسجد الاقصی بکار گیرند.