یک منبع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب گفت که کوچاندن اجباری فلسطینیان از محله شیخ جراح «جنایتی تمام عیار» است و از جامعه جهانی می‌خواهیم که از وقوع این جنایت که ابتدایی‌ترین حقوق انسانی فلسطینیان را زیرپا می‌گذارد، جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه این جنایت صهیونیستها ، تحکیم نظام آپارتاید در اراضی اشغالی است، گفت که در این طرح صهیونیست‌ها ۲۸ خانه که حدود ۵۰۰ نفر از خانواده‌های فلسطینی در آن سکونت دارند، هدف گرفته‌اند و اجرای این طرح نیز در راستای یهودی‌سازی قدس شرقی به ویژه محله‌های نزدیک به بخش قدیمی برای تخلیه این محله‌ها از فلسطینیان صورت می‌گیرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، این منبع اتحادیه عرب تأکید کرد که فلسطینیان بهای رقابت بین راست‌گراها و جریان راست‌گرای افراطی در اسرائیل را می‌پردازند.

وی هشدار داد که تشدید سیاست یهودی‌سازی، شهرک‌سازی و کوچ اجباری فلسطینیان ممکن است به ملتهب شدن اوضاع به ویژه در قدس منجر شود به نحوی که تصور آن ممکن نیست.

وی همچنین بر مسئولیت جامعه جهانی برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور ممانعت از اجرای طرح کوچ اجباری ساکنان محله شیخ جراح تأکید کرد.

به دلیل تداوم فشارهای شهرک‌نشینان صهیونیست و تبانی آنها با دادگاه‌های قدس، خطر آوارگی و کوچ اجباری نزدیک به ۵۰۰ فلسطینی در قدس را که دارای ۲۸ منزل در محله شیخ جراح هستند، تهدید می‌کند.

فلسطینی‌ها به موجب توافقنامه‌ای که در سال ۱۹۶۵ میان دولت اردن و «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) بسته شد، مالک این زمین‌ها در قدس محسوب شده و منازل آنها توسط دولت اردن ساخته شد.

اما صهیونیست‌ها مدعی هستند زمینی که منازل فلسطینی‌ها در آن بنا شده قبلا متعلق به خانواده‌های یهودی بوده. رژیم صهیونیستی اکنون با تبانی در دادگاه‌های قدس توانسته این ادعای دروغ خود را به کرسی بنشاند و صدها فلسطینی با آوارگی اجباری روبرو هستند.