نخست وزیر ارمنستان گفت که یکی از اهدافش از سفر به روسیه خرید تجهیزات پیشرفته نظامی است.

« نیکول پاشینیان » نخست وزیر ارمنستان عصر سه شنبه به وقت تهران به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که در نشست روز چهارشنبه با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در مسکو روی همکاری دفاعی تمرکز خواهد کرد. وی بر لزوم تجهیز ارتش ارمنستان به سلاح‌های پیشرفته تأکید و برنامه‌هایی را برای اصلاحات گسترده  درارتش و با همکاری با روسیه اعلام کرد.

نخست وزیر ارمنستان در این مصاحبه گفت که روابط خود را با ارتش عادی کرده و افزود که انتخابات پارلمانی در 20 ژوئن (یکشنبه 30 خرداد) نشان خواهد داد که چه کسی از اعتماد مردم برخوردار است.

وی چندی قبل نیز گفت که در ماه مه ۲۰۲۰ چند فروند جنگنده «سوخو-۳۰ اس‌ام» از روسیه خریداری کرده است. وی گفت که این جنگنده‌ها بدون موشک به ارمنستان فروخته شد و این معامله قبل از درگیری با جمهوری ارمنستان بوده است.

پاشینیان حین دیدار از استان «آراگاتسوتن» در غرب ارمنستان گفت: «ما جنگنده‌هایی خریداری کردیم، آن‌ها را در ماه مه ۲۰۲۰ تحویل دادند. ما قبل از جنگ در قره‌باغ وقت خرید موشک‌ها را نداشتیم.»

 ارمنستان در نبرد اخیر با جمهوری آذربایجان متحمل شکست سنگینی شد. این در حالی است که ارتش جمهوری آذربایجان برای حفظ آمادگی در حال برگزاری رزمایشی به نیروهای ارتش ترکیه است. جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از ۴۴ روز درگیری در قره‌باغ کوهستانی با وساطت روسیه ۲۴ آبان (نهم نوامبر) ، بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند.