منابع خبری یکشنبه شب به وقت تهران مدعی مشارکت یک عامل موساد ، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در کودتای نافرجام اردن شدند.

 به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارانوت» به نقل از وبگاه اردنی نزدیک به خاندان سلطنتی این کشور، یک جاسوس سابق موساد در اقدام به کودتا در اردن دست داشته است. گفته می‌شود که جاسوس سابق موساد به شاهزاده «حمزه» و همسرش پیشنهاد داده بود تا از اردن فرار کنند.

رسانه‌های خبری روز شنبه از دستگیری برادر پادشاه اردن و برخی از مقام‌های عالیرتبه این کشور به اتهام تلاش در براندازی «عبدالله دوم» پادشاه این کشور خبر دادند.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» و شبکه خبری «کان» روز شنبه  مدعی شدند که برادر «عبدالله دوم» پادشاه اردن و شماری از مقام‌های ارشد این کشور در اردن دستگیر شدند. این منابع خبری نوشتند که دلیل این دستگیری‌ها برملا شدن توطئه در براندازی پادشاه این کشور بوده است. هنوز مشخص نیست که کدام برادر پادشاه اردن دستگیر شده است، اما گفته می‌شود «الشریف بن زائد» نماینده  شاهزاده «علی بن حسن»  در بین دستگیر شدگان است.

 یک خبرنگار صهیونیستی نیز در توییتی با اشاره به موج دستگیری‌ها در بین مقام‌های عالی رتبه اردنی نوشت که «حمزه» ولی‌عهد سابق اردن و همسرش ملکه «نور» در حصر خانگی قرار دارد. برخی منابع دیگر از دستگیری دستکم 20 تن از مقام‌های ارشد اردن به اتهام کودتا خبر دادند.

یک مقام اطلاعاتی اردن بدون اشاره به جزئیات بیشتر، طرح کودتا را  توطئه داخلی و خارجی خواند. به گفته وی، در میان دیگر افراد دستگیر شده  یک شهروند سعودی نیز مشاهده می‌شود.

وبگاه «تایمز اسرائیل»  روز شنبه نوشت که اردن به اسرائیل اطلاع داده اوضاع تحت کنترل است و با وجود موج دستگیری‌ها، ثبات پادشاهی را هیچ خطری تهدید نمی‌کند. این پیام توسط مقام‌های اردنی به همتایان اسرائیلی منتقل شد.

این رویداد در حالی در این کشور رخ داده که شهروندان اردنی چندی قبل با برگزاری تظاهرات در «امان» علیه سیاست‌های دولت شعار سر داده و خواستار مبارزه با فساد، لغو افزایش قیمت سوخت و عدم لغو یارانه نان را خواستار شدند.معترضان همچنین آزادی زندانیان سیاسی، لغو قانون مالیات بردرآمد و جرایم الکترونیکی را خواستار شدند.