به گزارش پارس نیوز، 

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای اجرای دستورات ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، وزارت خارجه این کشور تصمیم اردن برای پایان دادن به الحاقیه‌های مربوط به مناطق الباقوره و الغمر در معاهده صلح را به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ابلاغ کرد.

در مقابل، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این تصمیم پادشاهی اردن اظهار کرد که اسرائیل با اردن درباره امکان تمدید این توافق مذاکره خواهد کرد.

نتانیاهو اظهار داشت، کشورهای عربی دریافته‌اند که اسرائیل دیگر دشمن آنها نیست.

وی در توییتر نوشت: اسرائیل روابطش را با کشورهای عربی گسترش می‌دهد و امروز بیش از گذشته عرب‌ها دریافته‌اند که اسرائیل دشمن‌شان نیست.

نتانیاهو افزود: معاهده صلح با مصر و اردن به مثابه بنیان ثبات منطقه‌ای و باعث امنیت اسرائیل است و کشورهای عربی با اسرائیل در مقابل تهدید ایران و تهدید اسلام افراطی در یک جبهه هستند.

به موجب توافق صلح دو طرف موسوم به "وادی عربه" در سال ۱۹۹۴ اراضی مذکور به مدت ۲۵ سال به اسرائیل اجاره داده شده و این قرارداد ۲۶ اکتبر سال ۲۰۱۹ به پایان می‌رسد. به موجب پیوست‌های توافق صلح، باید یک سال قبل از پایان مهلت اجاره اراضی، تصمیم مخالفت با تمدید اجاره اطلاع داده شود.

در همین راستا چند منبع سیاسی به الحیاة گفتند: اردن می‌تواند در مذاکرات انعطاف بیشتری درباره تمدید اجاره اراضی خود به تل‌آویو نشان دهد اما امان با سیاست‌های دولت راست افراطی اسرائیل، اقدامات یکجانبه آن در قدس و هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی مخالف است