« اسماعیل هنیه »، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین ( حماس ) مقاومت گسترده به انواع مختلف آن را یکی از راه‌های مقابله با عاد‌ی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس دانست.

به گزارش رسانه های فلسطینی، هنیه امروز شنبه طی سخنرانی خود در نشست «اتحاد در برابر عادی‌سازی»، خواستار تقویت مشارکت با سایر طیف‌ها و گروه‌های امت اسلامی شد و گفت که این خطر عادی سازی امروز نه تنها محدود به مسئله فلسطین نیست بلکه به یک خطر حقیقی جدی تبدیل شده است که منطقه و ملت‌های منطقه را تهدید می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین خواستار تلاش و همکاری برای بازگرداندن وحدت ملی فلسطینیان برای مقابله با جریان عادی‌سازی شد و گفت: «برای توافق بر سر برنامه‌ سیاسی خارج از چارچوب توافق اسلو و پشت سر گذاشتن سه دهه‌‌ای که با نشست مادرید آغاز شد باید این برنامه سیاسی بر تأکید بر اصول ملی و عدم به رسمیت شناختن مشروعیت اشغالگران تمرکز کند».

طی شش هفت ماه گذشته امارات، بحرین، سودان و مغرب روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کرده و برخی از آن‌ها تا مرحله افتتاح سفارت‌خانه پیش رفته اند. این عادی سازی روابط در حالی رخ داده است که مسئله فلسطین و طرح صلح عربی که خواهان به رسمیت‌ شناختن این رژیم در مقابل تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی است، محقق نشده است. فلسطینی‌ها این اقدام کشورهای عربی یاده شده را خیانت به آرمان خود دانسته‌اند.