«محمد علی الحوثی» یکی از رهبران جنبش انصار الله یمن گفت: عربستان سعودی و امارات عربی متحده نمی‌توانند بدون چراغ سبز آمریکا یا دستور العمل‌های آن اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، الحوثی روز چهاشنبه طی نطقی گفت: « آمریکا یک برّه یا  کبوتر صلح نیست، زیرا رهبری تجاوز به یمن را برعهده دارد. آمریکا مسبب فجایعی است که بر سر ملت یمن می‌آید، بنابراین دعوت جو بایدن به توقف جنگ یمن صادقانه و واقعی نیست».

وی افزود: «مردم ما به خوبی می‌دانند که آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان سعودی، امارات و کشورهای ائتلاف عربی به سرزمین ما حمله می‌کنند و برای کشتن مردم سلاح می‌فرستند».

الحوثی  تاکید کرد: «امروز ما به لطف خدا و فرماندهی عبدالملک بدر الدین الحوثی به سطوح بالایی رسیده‌ایم و قاعده رهبری ما این است که عمل بر گفتار مقدم است».

 دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» مدعی شده قصد دارد جنگ در یمن را متوقف کند. این ادعا در حالی مطرح شده که جنگ یمن با چراغ سبز دولت «باراک اوباما» در زمانی که بایدن معاون او بود آغاز شد.

«تیموثی لندرکینگ» معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده واشنگتن در امور یمن شب گذشته گفت که راه حل سیاسی تنها گزینه برای بحران یمن به شمار می‌آید و واشنگتن از طریق کانال‌هایی در حال ارتباط با حوثی‌هاست.

این مقام آمریکایی افزود که در تلاش برای گسترش فشارها بر حوثی‌ها هستند و هم اکنون زمان پایان درگیری‌ها فرا رسیده است.

لندرکینگ گفت: «حوثی‌ها اگربه دنبال اعلام حسن نیت خود هستند باید از ایران فاصله بگیرند و تهران باید از تلاش‌های صلح و پایان جنگ در یمن حمایت کند».

این در حالی است که نیروهای ارتش و انصارالله یمن طی روزهای اخیر با پیشروی‌های خوب در استان مأرب در شرق یمن تلاش دارند که شهر راهبردی مأرب را آزاد کنند.