به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: مسئولان آمریکایی در مسقط از گروه الحوثی خواستند در مذاکرات ژنو جهت حل بحران یمن شرکت نماید.


به گزارش پایگاه اینترنتی «لحظات نیوز»، برای اولین بار آمریکا اعلام کرد یک مسئول آمریکایی مشورتهایی با اعضای گروه الحوثی داشته است و از این گروه به شرکت در مذاکرات ژنو با هدف پایان دادن به بحران یمن دعوت کرده است.

ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: در راستای دعوت همه گروههای سیاسی در یمن به نشست ژنو جهت پایان دادن به بحران یمن ، «آنی پاترسون» مشاور وزارت خارجه آمریکا در امور خاورمیانه نشستی با مسئولان بلند پایه گروه الحوثی و مسئولان دیگر جریانهای سیاسی یمن در مسقط برگزار کرد تا زمینه را برای ایجاد راه حلی مسالمت آمیز برای خروج از بحران یمن ایجاد کند.

ماری هارف افزود: این مسئول آمریکایی همچنین به عربستان سعودی سفر کرد تا با مقامات سعودی و عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمنی دیدار کند.

شایان ذکر است برخی منابع دیپلماتیک گزارش می دهند : مسئولان گروه الحوثی در دیدار با مقامات آمریکایی از واشنگتن خواستند به عربستان سعودی فشار بیاورد تا به حملات هوایی خود بر مناطق مختلف یمن پایان دهد.

این منابع افزودند: دیدارهای مقامات آمریکایی و گروه الحوثی که به مدت سه روز نیز در مسقط ادامه داشت و اولین بار صورت گرفت جنبه رسمی نداشت.