مقامات ارشد ترکیه از تداوم عملیات نظامی در شمال عراق   و شدت یافتن آن خبر دادند.

منابع خبری سه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران گزارش دادند که «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه گفته است که عملیات ارتش ترکیه در شمال عراق ادامه خواهد یافت.

وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه گفت، نظامیان این کشور اجساد 13 شهروند ترکیه‌ای را که چندی قبل توسط شبه نظامیان کرد ربوده شده بودند، در غاری در شمال عراق پیدا کردند. حلوصی آکار گفت که 12 نفر از قربانیان از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و یک نفر بر اثر اصابت گلوله  به شانه جان خود را از دست داد. آنها در منطقه «گارا» نزدیک مرز ترکیه در عملیاتی علیه یا «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان ) که در 10 فوریه آغاز شد، کشف شدند.

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان»  رئیس جمهور ترکیه نیز بعد از ظهر دوشنبه در این باره گفت، ما منتظر تروریست‌ها نمی مانیم. ما خود به دنبال آن‌ها رفته و تروریست‌ها را از بین خواهیم برد.

اردوغان گفت که نیروهای این کشور دامنه عملیات نظامی خود را علیه تروریست‌ها در آن دسته مناطقی که برای ترکیه تهدیدآمیز محسوب می‌شوند، توسعه خواهد داد.

وی ادامه داد: «برای جلوگیری از تجاوزهای تروریستی مشابه [کشتار در گارا] در مناطقی که وارد آنها شدیم، باقی خواهیم ماند.»

ترکیه از چندی قبل دو عملیات گسترده برون مرزی با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر» را در شمال عراق، با هدف نابودی نیروهای پ‌ک‌ک آغاز کرد که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه شد، اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

وزارت دفاع ترکیه چندی قبل نیز از حمله هوایی علیه مواضع پ‌ک‌ک در منطقه «قندیل» در شمال عراق و تلفات وارده بر نیروهای پ‌ک‌ک ‌خبر داد.