رژیم صهیونیستی و آمریکا در حال برگزاری رزمایشی به نام «جونیپر فالکون» با شبیه سازی مقابله با موج حملات موشکی از جانب نیروهای مقاومت در غزه، لبنان و حتی از جانب سوریه یا ایران هستند.

به نوشته وبگاه «آلگماینر» به نقل از وبگاه «ان 12» رژیم اسرائیل علاوه بر تلاش برای مواجهه با حملات راکت‌های برد کوتاه و بلند از جانب حماس در غزه  یا حزب الله در لبنان،  در پی تمرین برای مقابله با پهپادهای رزمی از عراق و یمن است.

سرلشکر «ران کوخاو» مقام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی در یگان پدافند هوایی از همکاری ارتش‌های اسرائیل و آمریکا  و برگزاری رزمایش‌هایی در اروپا و آمریکا خبر داد.

آلگماینر در خاتمه نوشت با توجه به پی بردن امکان محتمل شلیک هزاران موشک از سوی نیروهای مقاومت به سمت قوای صهیونیستی، ارتش این رژیم راهبردی دیگر را مد نظر گرفته است.

روزنامه «جروزالم پست» چاپ فلسطین اشغالی اخیرا در گزارشی حزب‌الله لبنان را یک تهدید بزرگ برای رژیم صهیونیستی دانست و به توان بالای موشکی این گروه مقاومت اذعان کرد.

این روزنامه در گزارش خود به قلم «ایلی بارون» سرهنگ بازنشسته ارتش صهیونیستی، نوشت که حزب‌الله لبنان در هر جنگ پیش رو با رژیم اسرائیل، توانایی شلیک ۴۰۰۰ موشک و راکت دارد. در حالیکه در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ کمتر از ۴۰۰۰ پرتابه شلیک کرد و قدرت آتش‌‌بار زمین به زمین حزب الله از ۹۵ درصد ارتش‌های دنیا بیشتر است.

طبق این گزارش، کارشناسان نظامی اسرائیلی می‌گویند که حزب‌الله در حال حاضر دهها موشک با دقت اصابت بالا در اختیار دارد که به این گروه مقاومت این امکان را می‌دهد تا حملات دقیقی علیه مواضع ارتش اسرائیل یا نقاط استراتژیک انجام دهد.

ایلی بارون افزود: «سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان، بارها تهدید کرده  که از موشک‌های دوربرد برای هدف قرار دادن نیروگاه اتمی "دیمونا" استفاده خواهد کرد و  از میان بردن این تهدید بالاترین اولویت اسرائیل است.»