روزنامه «گاردین» یکی از ستون‌نویس‌های قدیمی خودش را در پی انتقاد او از اقدام آمریکا در فروش سلاح به رژیم صهیونیستی اخراج کرده است. 

«ناثان جی رابینسون» که حالا در توییتر خودش را ستون‌نویس سیاسی سابق گاردین و دبیر مجله «فارن‌افرز» معرفی می‌کند اواخر ماه دسامبر در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشته بود: «می‌دانستید کنگره آمریکا اجازه مجوز دادن به هیچ بودجه‌ای را ندارد مگر اینکه بخشی از آن صرف خرید سلاح برای اسرائیل شود؟ این قانون است.»

او در پیام دیگری نوشته است: «اگر قانون مکتوب هم اینطور نباشد، این سیاست به اندازه‌ای با رسومات سیاسی عجین شده که دیگر عملاً جداکردنش از قانون امکان‌پذیر نیست.»

«جان مولاند»، سردبیر میز آمریکا در روزنامه گاردین این پیام‌های رابینسون را «یهودستیزانه» تعبیر کرده و به همین دلیل او را از سمتش اخراج کرده است.

مولاند در یک ایمیل خطاب به رابینسون نوشته است: «چنین قانونی وجود ندارد و به همین دلیل می‌توان گفت آنچه شما نوشته‌اید خبر جعلی است.»

او در ادامه نوشته است: «با توجه به صحبت‌های بدون ملاحظه‌‌ و افسانه محور سال گذشته مبنی بر اینکه چطور "گروه‌ها/ائتلاف‌های یهودی" کنترل همه جوانب زندگی عمومی آمریکا را در دست گرفته‌اند من متوجه نیستم این پیام چه کمکی به گفتمان عمومی می‌کند.»

مولاند همچنین مدعی شده است: «مطمئن نیستم چطور متمایز کردن کمک‌های مالی به اسرائیل در یک توییت بدون اشاره به کمک‌های انجام‌شده به سایر کشورها می‌تواند به نفع گفتمان عمومی باشد.گفتن اینکه تنها کشور یهودی قدرتمندترین کشور دنیا را کنترل می‌کند آشکارا یهودستیزانه است. افسانه "قدرت یهودی" به نفرت‌های مرگبار دامن می‌زند. این پیام را پاک کن و عذرخواهی کن.»

رابینسون به سرعت ایمیل مولاند را پاسخ داده و نوشته که «تمایلی ندارد به حجم اخبار جعلی در اینترنت اضافه کند.» او توییت‌ها را هم حذف کرده است. او با وجود این نوشته که بعداً اتفاقات عجیبی رخ داده و در هفته‌های آینده مولاند جواب پیام‌های او را نداده است.

سرانجام سه‌شنبه گذشته یک نفر از گاردین با او تماس گرفته و گفته بعد از گفت‌وگو با مولاند تصمیم گرفته شده همکاری او با این روزنامه قطع شود.