فرمانده تیپ یک الحشد الشعبی روز شنبه از ناسپاسی برخی سیاستمداران از عملیات دلیرانه رزمندگان الحشد الشعبی در برابر داعش در استان دیالی در شرق عراق(مجاورت مرز با ایران) انتقاد کرد و آن را ناشی از نادانی آنها نسبت به عملیات نظامی دانست.

«ابوالحر البصری» در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه  عملیات ضد تروریسم رزمندگان الحشد الشعبی در دیالی را شبیه یک معجزه خواند و گفت: «کسانی که روی کرسی‌های حکومت نشسته‌اند، از میدان جنگ دور هستند و منطق و زبان جنگ را نمی‌فهمند، زیرا عملیات‌های الحشد الشعبی در استان دیالی در روستاها و مناطق کوهستانی ناهموار  صعب العبور  انجام می‌شود».

وی تاکید کرد: «این مناطق نیاز به نیروهای زیاد و تجهیزات پیشرفته دارد؛ علاوه بر اینکه نیروهای آمریکایی تحت عنوان ائتلاف بین المللی برای نیروهای الحشد الشعبی مزاحمت و دردسر ایجاد می‌کنند».

این فرمانده الحشد الشعبی درباره دشواری‌های عملیات‌های الحشد الشعبی در دیالی گفت: «الحشد الشعبی  در حال انجام عملیات بزرگی در دیالی است، اما به دلیل اینکه امکان ورود به شهرها برای مبارزه با بقایای عناصر داعش وجود ندارد و از سوی دیگر  به دلیل وجود جاسوس‌هایی که اطلاعاتی را به باندهای تروریستی داعش می‌رسانند، کار دشوار است».

البصری افزود: «متاسفانه شاهدیم که تلاش‌های رزمندگان الحشد برای انجام برخی عملیات‌ها علیه تروریسم در الحشد الشعبی با اتهام زنی و دروغ‌پراکنی برخی سیاسیون همراه است که هیچ واقعیت ندارد و همین خود پوششی برای ادامه جرایم تروریست‌ها در دیالی محسوب می‌شود».

نیروهای الحشد الشعبی طی هفته‌های اخیر  تعقیب و گریز تروریست‌ها و درگیری با آنها  را در دیالی شدت بخشیدند و نیروهای ارتش نیز به همراهی این نیروها آمده‌اند و در حال گشت‌زنی در منطقه هستند.

پنج نفر از نیروهای الحشد الشعبی در درگیری چند روز پیش این نیروها با تروریست‌های داعش در منطقه نفط خانه دیالی به شهادت رسیدند. 

نیروهای الحشد الشعبی طی یک سال اخیر  نقش مهم و تاثیرگذاری در دفع حملات بقایای عناصر داعش در استان‌های عراق و به خصوص در استان دیالی در شرق عراق داشتند.

تروریست‌های داعش در مناطق شرق دیالی برای ادامه فعالیت خود، به طور مستمر مورد حمایت و پشتیبانی آمریکا قرار دارند.