منابع امنیتی عراق اعلام کردند عناصر باقی‌مانده گروه تروریستی داعش برای عملیات تروریستی در ۵ استان  کشور برنامه دارند.

به گفته منابع امنیتی عالی‌رتبه عراقی، فرماندهان داعش نشست مهمی را در منطقه «الثرثار» در استان الانبار برگزار کرده و برای حمله به نیرو‌های امنیتی و الحشد الشعبی و عشایر در استان‌های الانبار، نینوا، نجف، دیالی و کرکوک برنامه‌ریزی کرده‌اند.

به گفته منابع امنیتی عالی‌رتبه عراقی همزمان تعدادی از عوامل انتحاری وارد منطقه «الحویجه» در جنوب غرب استان کرکوک شده‌اند.

منابع امنیتی عراق اعلام کردند: «طبق اطلاعاتی امنیتی به دست آمده، فرماندهان داعش به عناصر خود دستور داده‌اند که عملیات‌های خود را به صورت مخفیانه و شبانه و بدون مواجه شدن با نیرو‌های امنیتی انجام دهند. تروریست‌ها همچنین سلاح تک تیرانداز جدید و پیشرفته در اختیار دارند. عناصر داعش بیش از دو سال است که دیگر با نیرو‌های عراقی به طور مستقیم درگیر نمی‌شوند و عملیات‌های خود را به صورت شبانه انجام می‌دهند.»

در همین حال یک منبع امنیتی دیگر نیز از آماده‌باش نیرو‌ها در مناطق مختلف جنوب غرب کرکوک و عملیات جست‌و‌جو برای دستگیری دو عامل انتحاری خبر داد.

این درحالی است که گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله‌ای در عراق را که به کشته شدن ۱۰ نفر در شب قبل منجر شد، برعهده گرفت.

بر اثر این حمله تروریستی در استان صلاح الدین واقع در شمال بغداد و محل وقوع این حمله تروریستی، ۳ روز عزای عمومی اعلام شد.