« دنی دانون » نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل چهارشنبه از « جو بایدن » رئیس جمهور آمریکا به دلیل عدم تماس با « بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از ورود به کاخ سفید از روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن) انتقاد کرد.

وی در پیامی در توییتر نوشت: «جو بایدن، شما با سران کشورهای کانادا، مکزیک، هند، فرانسه، آلمان، ژاپن، استرالیا، کره‌جنوبی و روسیه تماس داشتید. آیا الان زمان تماس با نخست وزیر اسرائیل، نزدیک‌ترین متحد آمریکا نیست؟» وی در این پست توییتری شماره تماس نتانیاهو را هم ذکر کرده است!

برخی از خبرنگاران آمریکایی با بازنشر این پیام توییتری نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، به ناامیدی صهیونیست‌ها از بایدن به دلیل عدم تماس با نتانیاهو از زمان ورود به کاخ سفید اشاره کردند.

برخی از خبرنگاران نیز با بازنشر توییت دنی دانون، گفتند شماره‌ای که وی از نتانیاهو در توییت خود آورده، کار نمی‌کند.

البته پس از اعلام شدن پیروزی جو بایدن، در انتخابات ریاست جمهوری، وی با «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی و نتانیاهو گفت‌وگوی تلفنی داشته است اما وی از زمانی که وارد کاخ سفید شده تا کنون گفت‌وگویی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی نداشته است.

مقامات رژیم صهیونیستی بارها از جو بایدن به عنوان یکی از نزدیک‌ترین دوستان این رژیم یاد کرده‌اند.

در همین راستا، چند روز پیش نیز «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شرط بازگشت این کشور به شورای حقوق بشر را انجام اصلاحات مد نظر واشنگتن، مخصوصا تغییر رویکرد متضاد با رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

 وی تاکید داشت اصلاحاتی که «تمرکز ناعادلانه» شورای حقوق بشر ملل متحد علیه اسرائیل را رفع کند، از جمله تغییراتی است که آمریکا می‌خواهد شاهد رخ دادن آن در این شورا باشد.