« ناصر بوریطه » وزیر خارجه مغرب، امروز (یکشنبه)، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در مقر وزارت خارجه این کشور از سفر هیأتی مغربی به تل‌آویو خبر داد.

به گزارش وبگاه خبری «السفیر۲۴»، وزیر خارجه مغرب با بیان اینکه این هیأت برای افتتاح دفتر ارتباطات وارد تل‌آویو شده، گفت که افتتاح رسمی دفتر ارتباطات مغرب در تل‌آویو منوط به وضعیت بهداشتی و باز شدن آسمان مغرب و «اسرائیل»‌ است.

ناصر بوریطه در ادامه با اشاره به اینکه یک سرپرست دفتر ارتباطات مغرب را مدیریت خواهد کرد، در عین حال، اعلام کرد که رباط هیچ نماینده‌ای در فلسطین اشغالی ندارد.

بوریطه بدون ارائه جزئیات بیشتری درباره هیأت یادشده، تنها خبر داد که سرپرست مذکور در هیأت یادشده حضور دارد.

۲۲ دسامبر مغرب و رژیم صهیونیستی با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا توافقنامه سازش امضا کردند و در ازای آن، واشنگتن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت.

صحرای غربی، منطقه‌ای مورد مناقشه میان دولت مغرب و جبهه «پولیساریو» است. پولیساریو  یک سازمان سیاسی نظامی در صحرای غربی است که در سال ۱۹۷۳ به عنوان یک گروه مقاومت علیه تسلط استعمار اسپانیا بر صحرای غربی و با هدف استقلال این منطقه ایجاد شد.

از طرفی دیگر،برخی منابع صهیونیستی پیشتر درباره علت کندی روند سازش تل‌آویو و رباط گزارش داده بودند که شاه مغرب برای ادامه روند عادی‌سازی روابط با تل‌آویو منتظر «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکاست تا ببیند او چه موضعی در این خصوص اتخاذ می‌کند.