شبکه «سی.ان.ان» به نقل از یک مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نام او نشده است، اطلاعاتی در خصوص ترور شهید «محسن فخری زاده » دانشمند برجسته هسته‌ای ایران ارائه کرد.

طبق این گزارش، این مقام آمریکایی در این خصوص گفت که تل‌آویو در پشت عملیات ترور دانشمند هسته‌ای ایران قرار دارد؛ با این حال، او از ارائه اطلاعات درباره اینکه دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری فعلی آمریکا در جریان این عملیات قرار داشته یا خیر خودداری کرد.

مقام یادشده در این خصوص گفت که معمولا تل‌آویو دولت آمریکا را در جریان اهداف و عملیات‌های خود قرار می‌دهد؛ اما طبق گزارش سی.ان.ان، وی از تأیید اینکه این بار نیز تل‌آویو چنین کاری کرده است یا خیر خودداری کرد علی‌رغم آنکه او تأکید کرد که شهید فخری‌زاده از مدت‌ها قبل یکی از اهداف تل‌آویو بوده است.

این اظهارات در حالی است که پیشتر، روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از سه منبع اطلاعاتی گزارش داده بود که رژیم صهیونیستی در پشت عملیات ترور شهید فخری‌زاده قرار دارد.

«واشنگتن‌پست» نیز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشته بود که تردیدی وجود ندارد که تل‌آویو پشت این حمله بوده است.

از سوی دیگر، «عاموس یادلین» رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی درباره احتمال ارتباط سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی با ترور شهید فخری‌زاده گفته بود: «اینطور به نظر می‌رسد که پامپئو برای نوشیدن شراب به اینجا نیامده باشد».

یک مقام صهیونیست نیز که سال‌ها مسئول ردیابی شهید فخری‌زاده بوده در خصوص ترور به نیویورک تایمز گفته بود: «جهان باید [بابت این ترور] از اسرائیل تشکر کند».

شهید محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته هسته‌ای ایران و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر روز جمعه هفتم آذر ماه در اقدامی تروریستی در منطقه آبسرد در شمال استان تهران به شهادت رسید.