«عباس العرداوی» کارشناس امنیتی عراقی در واکنش به دو انفجار دیروز (پنج‌شنبه) در بغداد، عربستان سعودی را متهم اصلی این انفجارها دانست.

العرداوی به وبسایت المعلومه گفت که دولت سعودی در سال‌های متمادی میلیاردها دلار برای برهم زدن امنیت عراق هزینه کرده و عاملیت سعودی‌ها در انفجارهای روز گذشته بغداد، بسیار محتمل است.

او این انفجارها در ساعات ابتدایی صبح را نشانه یک ناکارآمدی امنیتی و اطلاعاتی دانست و گفت که این حادثه هزینه سیاسی در پی دارد و دولت مصطفی الکاظمی باید مسئولیت این ناکارآمدی را باید بر عهده بگیرد.

این کارشناس امنیتی عراقی افزود: «تروریست‌ها این پیام را رساندند که دولت بر شرایط امنیتی عراق مسلط نیست و باید اقدامات واقعی برای حفظ امنیت در پیش بگیرد.»

شب گذشته «بهاء الدین النوری» سخنگوی ائتلاف «دولة القانون» نیز گفت که طبق اطلاعات اولیه نهادهای امنیتی دو تبعه سعودی عاملان انتحاری انفجار بغداد بودند و حزب‌الله عراق نیز در بیانیه‌ای دولت‌های سعودی و آمریکا و رژیم صهیونیستی را در پشت صحنه این حادثه دانست و خطاب به محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی گفت که بهای این اقدام خود را خواهد پرداخت.

دو انفجار انتحاری روز گذشته در منطقه الباب الشرقی در بغداد، طبق آخرین آمار وزارت بهداشت عراق ۳۲ کشته و ۱۱۰ زخمی در پی داشت.