«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه از کارولینای جنوبی، در تلاش برای رد استیضاح « دونالد ترامپ »، در نامه ای به رهبر دموکراتهای سنا، خواهان رد کردن بندهای استیضاحی ترامپ شد.

او در پیامی توییتری اعلام کرد:  «این نامه را به چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنا، فرستاده و خواستم تا  بندهای استیضاحی ترامپ را رد کند.»

گراهام سپس با بیان آنکه استیضاح ترامپ «بهبود ملی» را به خطر می‌اندازد، نوشت: «اگر استیضاح را رد نکنیم بهبود ملت بزرگ آمریکا را به تاخیر میاندازیم.» این درحالیست که احتمال آغاز استیضاح ترامپ پس از تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا، بسیار بالاست.

«میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان سنا، پیشتر در این باره گفت: «محکوم دانستن ترامپ به دلیل شورش اخیر، به کنگره آمریکا رأیی به وجدان ملت آمریکا خواهد بود.»

تاکنون زمان مشخصی برای روز استیضاح ترامپ اعلام نشده، اما «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را تهدیدی بالقوه برای قانون اساسی، کشور و ملت آمریکا دانسته و گفته است و باید فورا او از سمتش برکنار کنند. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین اعلام کرد نمایندگان برای پاسخ به حمله اخیر به کنگره هیجان زده و مشتاق هستند.

حدود ۲۰ هزار نیروی امنیتی گارد ملی آمریکا برای تامین امنیت مراسم تحلیف بایدن در شهر واشنگتن دی‌سی مستقر شده‌اند. این تعداد نیروی امنیتی، سه برابر مجموع نیرو‌های نظامی آمریکایی است که در عراق و افغانستان و سوریه حضور دارند.

این تعداد نیروی امنیتی به علت ماجرای پیش آمده در هفته گذشته و یورش به ساختمان کنگره در واشنگتن دی‌سی مستقر شده‌اند تا امنیت مراسم تحلیف را تامین کنند.

به تازگی فرمانده گارد ملی آمریکا به اعضای مستقر در واشنگتن دی‌سی مجوز استفاده از تسلحیات مرگبار را داده است.