یک اندیشکده صهیونیستی در تحلیلی به صراحت نوشت که رژیم صهیونیستی با تهدیدهای عینی داخلی مواجه شده و به همین دلیل  به ایجاد یک نیروی امنیتی قوی نیاز است.

اندیشکده «بگین سادات» روز سه شنبه در تحلیلی به قلم سرلشکر بازنشسته «گرشان هاکوهن» نوشت، دولت « بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر اسرائیل هرج و مرج  و خشونت آمیز فزاینده در «النقب»، «الجلیل» و برخی شهرها را انکار می‌کند. متوقف کردن این پدیده که در حال مبدل شدن به یک تهدید عینی است، نیاز به تلاش همه جانبه و تقویت ارتش و پلیس در کنار آماده سازی مناسب سیستم قضایی دارد.

*ناآرامی‌ها به نزدیک تل آویو رسیده است

 در بخش دیگر این گزارش به بروز ناآرامی‌های یک هفته قبل در شهر «اللد» نزدیک «تل آویو»  و سوزانده شدن خودروها و کامیون‌های شهرداری اشاره شده و آمده است، صدای تیراندازی به طور معمول در شهر شنیده می‌شود. در الجلیل و النقب  صاحبان مشاغل و حتی شرکت‌های دولتی در معرض اخاذی هستند و برای حفظ جان خود پول پرداخت می‌کنند. در شهر النقب در شب و روز حتی در مجاورت جوامع نیز تیراندازی صورت می‌گیرد. قضات تهدید می‌شوند و پلیس از کمبود مزمن نیروی انسانی رنج می‌برد.

* تهدید وسیع علیه حاکمیت رژیم صهیونیستی

در بخش دیگر این گزارش  آمده است، تلاش جدی‌تر برای درک آنچه اتفاق می‌افتد لازم است.ما با تهدیدی در مقیاس وسیع، علیه حاکمیت و دولیت  اسرائیل روبرو هستیم و شدت تهدید نیاز به یک پیکربندی مجدد ساختاری و نیروهای امنیتی نیاز دارد.

*برای مهار ناآرامی‌ها به نیروی امنیتی قوی نیاز است

نویسنده این مطلب ادامه داد، اغلب گفته می‌شود که فقط ارتش اسرائیل است که کل نیروهای خود را برای دوره احتیاط نیز حفظ می‌کند، اما این گفته‌ها صحت ندارد. اکثر کسانی که از خدمت مرخص می‌شوند به هیچ وجه برای انجام خدمت احتیاط وارد ارتش نمی‌شوند. آنچه لازم است ایجاد یک نیروی امنیتی قابل توجه بر اساس نیروهای ذخیره و شاید تحت نظر فرماندهی جبهه داخلی یا پلیس مرزی است. این ‌می‌تواند نوعی نگهبان شهری مشابه گارد ملی در ایالات متحده اما گسترش یافته، توانمند و حرفه‌ای تر باشد.

اندیکشده بگین سادات در خاتمه نوشت، متاسفانه دولت نتانیاهو در انکار  واقعیت است و به خود اجازه نمی‌دهد پدیده‌ای که به یک تهدید موجود مبدل می‌شود را، تصدیق کند.